151 288 läst ·
2 049 svar
151k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna var jag ner till Ockelbo idag och hämtade...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kostnad.... 1000 kr inkl frakt..
700 kr för klipparen och 300 kr för bränslet..
En punktering... Och att fd ägare glömt växeln i, så den startade inte
en flaska däck på burk så var det löst..
Okidoki! Stihl HS45 häcksax som är paj, den fungerade finfint tidigare i somras. Sen bytte jag dock primerblåsa mellan häcksaxen och trimmern då trimmerns primerblåsa blivit biten i och dessutom lite sprucken. När jag nu skulle använda häcksaxen så är den svårstartad och dör på tomgång, och sen i stort sett omöjlig att starta igen. Jag har plockat bort och borstat av luftfiltret, haft loss förgasaren lite och sprutat med förgasarrengöring och lirkat upp bränslefiltret och torkat av det, sen tog tiden lite slut (utan att den blev bättre). Den har bara gått på färdigblandad akrylat hela livet och är kanske 3 år gammal eller så. Det som syntes av cylindern när förgasaren var väck såg finfint ut. Vad är nästa steg? Byta packningar? Starta den och sen spraya med startgas eller vatten eller nåt på ställen där luft skulle kunna läcka in? Eller byter man förgasaren direkt?Maskintok skrev:
S Svante Svenson skrev:Okidoki! Stihl HS45 häcksax som är paj, den fungerade finfint tidigare i somras. Sen bytte jag dock primerblåsa mellan häcksaxen och trimmern då trimmerns primerblåsa blivit biten i och dessutom lite sprucken. När jag nu skulle använda häcksaxen så är den svårstartad och dör på tomgång, och sen i stort sett omöjlig att starta igen. Jag har plockat bort och borstat av luftfiltret, haft loss förgasaren lite och sprutat med förgasarrengöring och lirkat upp bränslefiltret och torkat av det, sen tog tiden lite slut (utan att den blev bättre). Den har bara gått på färdigblandad akrylat hela livet och är kanske 3 år gammal eller så. Det som syntes av cylindern när förgasaren var väck såg finfint ut. Vad är nästa steg? Byta packningar? Starta den och sen spraya med startgas eller vatten eller nåt på ställen där luft skulle kunna läcka in? Eller byter man förgasaren direkt?
1. kolla stiftet.
2. kolla gnistan..
3. kolla så att bränsle kommer fram genom förgasaren.. man kan blåsa genom Insuget på förgasaren och även suga för att höra om membranen hänger med..
kommer bränsle men den blir sur så saknas gnista..
4. kolla stoppknappen.
Där skulle jag börja...
Luftfilter till trimmer blir feta av avgaser etc...
Jag älskar att använda såpa så fort det handlar om rengöring. Funkar såpa till luftfilter? Hälla på koncentrerat med såpa, gnugga rent, skölja ur och torka i solen?
Jag älskar att använda såpa så fort det handlar om rengöring. Funkar såpa till luftfilter? Hälla på koncentrerat med såpa, gnugga rent, skölja ur och torka i solen?
Nja men yes diskmedel är bättre..Åsa Lund skrev:
liten droppe avfettning och yes, het vatten..
Det blir riktigt rent och fint..
Eller diskmedel till diskmaskin..
hett vatten så det gör ont i händerna... Då löser det upp allt smuts och äckel..
De där får för lite bränsle..Åsa Lund skrev:
Är det ställskruvar med begränsningar?
Ta bort de isåfall..
har de gått på 95 oktan innan?
eller enbart Alkylat?
Vissa Kina förgasare har en beläggning i förgasaren som inte Alkylat löser upp..