154 646 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Röjsåg som inte använts på många år. Startade den förra sommaren och då funkade den fint. Sista gången innan hösten tålde den plötsligt inte gaspådrag. Startade och gick på tomgång men dog vid gaspådrag. Gjorde inget mer utan tog nu fram den igen och den är nu stendöd. Ser inte att den ger gnista. Ska börja med att byta stift men vad kan problemet vara med att den dör vid gaspådrag? Kör på Aspen tvåtaktsbränsle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
tändstift..M Myckling skrev:Röjsåg som inte använts på många år. Startade den förra sommaren och då funkade den fint. Sista gången innan hösten tålde den plötsligt inte gaspådrag. Startade och gick på tomgång men dog vid gaspådrag. Gjorde inget mer utan tog nu fram den igen och den är nu stendöd. Ser inte att den ger gnista. Ska börja med att byta stift men vad kan problemet vara med att den dör vid gaspådrag? Kör på Aspen tvåtaktsbränsle.[bild] [bild] [bild]
membran.
bränslefilter.
bränsleslang.
Det är det vanliga..
Annars så packboxar.
cylinderfotspackning.
jonsered rs 45.
Har en jag med som jag håller på med.
Samma tändspole som Hva 250rx, 252rx, 254, 55,jonsered 2051,2054,2055, rs 51,52.
förgasare som ovanstående.
Kolv som Hva 242,42, 244.
Koppling som.
Hva 55,254,244,250, jonsered rs 40,45,51,52.
2051,2054,2055.
man byter bara backarna och fjädrarna.
vibbkuddar som till hva 242,254.rs 51,52.
hva 252rx.
Har en jag med som jag håller på med.
Samma tändspole som Hva 250rx, 252rx, 254, 55,jonsered 2051,2054,2055, rs 51,52.
förgasare som ovanstående.
Kolv som Hva 242,42, 244.
Koppling som.
Hva 55,254,244,250, jonsered rs 40,45,51,52.
2051,2054,2055.
man byter bara backarna och fjädrarna.
vibbkuddar som till hva 242,254.rs 51,52.
hva 252rx.
Ta av dämparen också..M Myckling skrev:Röjsåg som inte använts på många år. Startade den förra sommaren och då funkade den fint. Sista gången innan hösten tålde den plötsligt inte gaspådrag. Startade och gick på tomgång men dog vid gaspådrag. Gjorde inget mer utan tog nu fram den igen och den är nu stendöd. Ser inte att den ger gnista. Ska börja med att byta stift men vad kan problemet vara med att den dör vid gaspådrag? Kör på Aspen tvåtaktsbränsle.[bild] [bild] [bild]
Så du är helt säker på att allt är okej.
Gräsklippare från 1991 med 3,5hp briggs & stratton. Fick nytt membran mellan förgasare och tank då den var extremt svårstartad tidigare ... Gjorde även ren tank och förgasare samt luftfilter...
Nu startar den lätt (två drag) .... den och går fint men stannar när det är ca halv tank kvar, fyller jag på så går den igen...
Det problemet fanns inte tidigare utan fick jag väl igång den då kunde man köra till tanken blev tom...
Misstänker något med membranet för det är väl det som pumpar upp bränslet till förgasaren... Eller kan det vara något med det lilla aluminium röret från motorn som ansluter med en gummi vinkel mot förgasaren antar att de ger pulser till förgasaren... (Jag menar inte insuget som även fick ny o-ring)
Aluminium förgasare på denna ej plast...
Vägrar köpa ny klippare i dagens slit och släng samhälle... Har denna i sommarstugan då den är gammal så får den även vara ifred från tjuvar och banditer...
Nu startar den lätt (två drag) .... den och går fint men stannar när det är ca halv tank kvar, fyller jag på så går den igen...
Det problemet fanns inte tidigare utan fick jag väl igång den då kunde man köra till tanken blev tom...
Misstänker något med membranet för det är väl det som pumpar upp bränslet till förgasaren... Eller kan det vara något med det lilla aluminium röret från motorn som ansluter med en gummi vinkel mot förgasaren antar att de ger pulser till förgasaren... (Jag menar inte insuget som även fick ny o-ring)
Vägrar köpa ny klippare i dagens slit och släng samhälle... Har denna i sommarstugan då den är gammal så får den även vara ifred från tjuvar och banditer...
På min gamla Partner motorsåg P351 hade mössen behagat att äta upp primerblåsan. Fattar inte varför den är smaklig med tanke på all bensin runtom. Det här upptäckte jag när vi vände hem för att hämta sågen för det låg en björk över grusvägen som blockerade all trafik. Akutlösningen för mig blev att tejpa över blåsan med silvertejp och det funkade! Nu har jag bytt till en ny blåsa. Det var inga problem byta ut den gamla trasiga primerblåsan.nino skrev:
Tror jag vet vilken motor..H HSP skrev:Gräsklippare från 1991 med 3,5hp briggs & stratton. Fick nytt membran mellan förgasare och tank då den var extremt svårstartad tidigare ... Gjorde även ren tank och förgasare samt luftfilter...
Men har du bild så ska jag kolla igenom lagren.. tror jag har grejer
Min var bara spräckt, blev lagad med tejp här med.ClasseClas skrev:
På min gamla Partner motorsåg P351 hade mössen behagat att äta upp primerblåsan. Fattar inte varför den är smaklig med tanke på all bensin runtom. Det här upptäckte jag när vi vände hem för att hämta sågen för det låg en björk över grusvägen som blockerade all trafik. Akutlösningen för mig blev att tejpa över blåsan med silvertejp och det funkade! Nu har jag bytt till en ny blåsa. Det var inga problem byta ut den gamla trasiga primerblåsan.
Men nu är den bytt
M Myckling skrev:Röjsåg som inte använts på många år. Startade den förra sommaren och då funkade den fint. Sista gången innan hösten tålde den plötsligt inte gaspådrag. Startade och gick på tomgång men dog vid gaspådrag. Gjorde inget mer utan tog nu fram den igen och den är nu stendöd. Ser inte att den ger gnista. Ska börja med att byta stift men vad kan problemet vara med att den dör vid gaspådrag? Kör på Aspen tvåtaktsbränsle.[bild] [bild] [bild]
Logga in
Skapa konto
Så här ser min ut nu..
Och låter så här...