Dum fråga förmodligen men hur tänker du med att handduk är bra att ha tillhands? Till vad?

Man torkar svetten i pannan med den.

Jacon skrev:
Dum fråga förmodligen men hur tänker du med att handduk är bra att ha tillhands? Till vad?
Ref. till "don't panic!" Du kan t.ex. använda en handduk att sova under om du befinner dig på ökenplaneten Kakrafoon, där stjärnorna lyser så starkt att det kan vara svårt att sova utan handduk. Eller använda den som andningsmask för att skydda dig från den giftiga andedräkten hos ett farligt djur...

http://hitchhikers.wikia.com/wiki/Towel

• Gilla
Dispangularity och 3 till
  • Laddar…
Å andra sidan, och det är än viktigare, kan en handduk ha ett oskattbart psykologiskt värde..

Kanske inte är aktuellt längre, men annars hjälper Avonova i Skövde till med asbestprover.. :)

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
LAnsgar skrev:
Å andra sidan, och det är än viktigare, kan en handduk ha ett oskattbart psykologiskt värde..

Kanske inte är aktuellt längre, men annars hjälper Avonova i Skövde till med asbestprover.. :)
Tack för infon. Men som sagt, jag kommer riva som om det vore asbest oavsett. Är bra att få i sig så lite damm och bruk som möjligt även om det inte är asbest i. Och även om asbestprovet skulle visa positivt så river jag själv i alla fall. Så jag lägger pengarna på skydd och luftrenare istället.

Mikael_L
Jacon skrev:
Åker förbi jula och köper en advantage 200 inkl P3 filter i em.
Ringde till previa i Skövde men de tog inte emot utan skulle i så fall skicka till Linköping eller Kistad. Beslöt att skippa analys, även om det är asbest så kommer jag riva själv och oavsett vilket kommer jag hantera det med den försiktighet som om det vore Asbest.
Bra val tycker jag.

Själv är jag inte speciellt nojig över asbest, skulle t.ex. inte tveka att riva själv, som du nu tänker göra.
Men denna lite bättre mask gick alltså på endast 250 pix, inget att oja sig över för att kanske arbeta både säkrare och bekvämare (bättre luftflöde).

En bra mask är dessutom alltid bra att ha i verktygsarsenalen till alla slags dammiga jobb. Inget damm är ju direkt nyttigt, åtminstone är det otrevligt.

När du är klar, skicka filterkasetten också, och köp ett par nya.

Låter vettigt!
Jag tror som andra redan varit inne på här i tråden att för hemmafixaren är det minst lika farligt att dra i sig stendamm och annan skit som blir vid alla typer av rivning som det är att få i sig asbest vid ett isolerat tillfälle.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.