45 983 läst ·
82 svar
46k läst
82 svar
Martin Timell - "el-expert" :-)...
För er som har tänkt att se nästa avsnitt. Ni behöver inte. Här kommer handlingen!
1. Några har betalt i förväg.
2. De har anlitat skumma byggare, gärna med utländska arbetare.
3. De har inte slutat betalat in när byggaren krävt att få mer pengar. Trots att de sett att det går åt helvete.
4. Martin kommer in och skakar på huvudet.
5. Janne kommer med sin pekpinne, tumstocken, petar på allt och inget och skakar huvudet i takt med Martin.
6. Han den nya konfronterar byggaren som nekar till allt och skyller på de boende.
7. Martins hantverkare fixar klart det mesta.
8. Programmet slut. Samma visa nästa vecka. Och veckan efter det. Och sen hoppas jag det är slut på säsongen.
1. Några har betalt i förväg.
2. De har anlitat skumma byggare, gärna med utländska arbetare.
3. De har inte slutat betalat in när byggaren krävt att få mer pengar. Trots att de sett att det går åt helvete.
4. Martin kommer in och skakar på huvudet.
5. Janne kommer med sin pekpinne, tumstocken, petar på allt och inget och skakar huvudet i takt med Martin.
6. Han den nya konfronterar byggaren som nekar till allt och skyller på de boende.
7. Martins hantverkare fixar klart det mesta.
8. Programmet slut. Samma visa nästa vecka. Och veckan efter det. Och sen hoppas jag det är slut på säsongen.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 453 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 453 inlägg
@emde
Du glömde gråten.... Det kan du sätta in mellan varje punkt..
Ibland har jag undrat om det inte finns folk som satt detta i system och bara väntar att TV ska komma och betala deras bygge...
Du glömde gråten.... Det kan du sätta in mellan varje punkt..
Ibland har jag undrat om det inte finns folk som satt detta i system och bara väntar att TV ska komma och betala deras bygge...
Det beror på lite, för om spänningen är över 50 V eller effekten över 200 VA eller strömmen över10 A krävs det behörighet enligt ELSÄK-FS 2007-2. Så ett 12 V system kan mycket väl krävs behörighet. Dessutom krävs behörighet om "anläggningen" kan vålla skada på människa, husdjur eller egendom och det oavsett ström eller spänning.
Renoverare
· västra götaland
· 813 inlägg
För några år sedan fick herr Timell rejält med kritik då han visade så snyggt det blev om man gömde el.ledningarna under golvlisterna. Tror han vart tvungen att läsa på efter det, lite tråkigt bara att han tydligen fått tag i för gamla böcker.
Personligen tycker jag att ett krav på rör fortfarande borde gälla, och de ska ligga så att de kan röra sig/vika undan, om någon slår i ett spik som råkar träffa. En annan fördel är om man i framtiden skulle behöva dra ytterligare en ledning.
Sen tycker jag att programmet som sådant är mer ett hemminredningsprogram, så mycket nytt å fint de får för att de anlitat en svartbyggare.
Nästan så man känner sig frestad, anlita nån balt som förstör kåken, ringa tv 4 och få nya möbler och tv och vitvaror och säng och , och ,och. Allt till en i sammahanget försummbar kostnad.
Balten kunde få lite extra också om han spela med bra.
Personligen tycker jag att ett krav på rör fortfarande borde gälla, och de ska ligga så att de kan röra sig/vika undan, om någon slår i ett spik som råkar träffa. En annan fördel är om man i framtiden skulle behöva dra ytterligare en ledning.
Sen tycker jag att programmet som sådant är mer ett hemminredningsprogram, så mycket nytt å fint de får för att de anlitat en svartbyggare.
Nästan så man känner sig frestad, anlita nån balt som förstör kåken, ringa tv 4 och få nya möbler och tv och vitvaror och säng och , och ,och. Allt till en i sammahanget försummbar kostnad.
Balten kunde få lite extra också om han spela med bra.
Det finns nåt som heter Phaser, de tar inte klenspänning. Sen finns det andra instrument som gnäller för det minsta lilla. Det enda rätta är att mäta spänningen. Phasern som väl får anses vara den tillförlitligaste av dessa lättjans instrument, är inte tillräckligt tillförlitlig då den är beroende av en intern strömkrets för att fungera.
Vill man kan man säkert ladda upp en app som fungerar nästintill lika bra, men vill man vara säker mäter man.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill man kan man säkert ladda upp en app som fungerar nästintill lika bra, men vill man vara säker mäter man.
Redigerat av moderator: