Byggahus.se

Martin Timell - "el-expert" :-)...

42k läst  82 svar

1. G
    Medlem · Nivå 6
    Sitter på hotell och ser på Fuskbyggarna, vilket pajasprogram det är. Elinstallationen var gjort av polska byggare så det såg verkligen skit-illa ut men nog så illa är uttalandena av Martin och Villaägarnas Expert:

• Oj, oj, oj det här är livsfarligt - kabeln måste ligga i rör (angående löst förlagd kabel ovan innertak).
    • Oj, oj, oj, om det blir kortslutning i den här kabeln kan strömmen gå upp i golvet och bli livsfarlig (angående ingjuten kabel i golv, i samma golv ligger värmekabel....)
    • Oj, oj, oj - det här är livsfarligt, det måste vara tre ledare här (till en gammal dass-glob helt i porslin och glas som är kvar från det gamla bygget).

För att förstärka det farliga så sveper dom installationen med en "kabelsökare" som uppenbarligen är extremt kompetent då den piper för "strömförande kabel" på dryga halvmetern - speciellt spännande är det att instrumentet hittar en kabel som är oansluten i bägge ändarna.

Må var att polackerna gjort ett skitjobb men Timell är bara för mycket...

2. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Ja, det var ingen vacker syn, men det är ju ok att förlägga kabel utan rör. Bara det är rätt kabel. Men det handlar om att göra bra tv inget annat.

3. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Jag tycker också detta program blivit lite för "såsigt". Timell ska springa runt och säga oj oj oj. "Janne" med sina 40 års erfarenhet kommer in i rutan och säger oj oj oj. Sen får man inte se mycket av själva byggandet och förklaringar om hur det borde sett ut. Och vips så kan familjen (som nästan till 99% betalat i förskott) flytta in.

• Laddar…
  4. K
    Medlem Nivå 6
    Håller med...fast inte såsigt utan totalt patetiskt.

Visst är det skitbyggare men, hela tiden är det köpa billigt, billigt, billigt fast få högsta kvalitet. Jag är mycket smartare än dom puckona som betalar riktiga hantverkare mentalitet.

5. J
    Medlem Nivå 11
    Bara nötter med i programmen..

6. raveper
    Hobbysnickare · Nivå 11
    Oj oj oj här är det ju 400Volt det är ju livsfarligt..

7. K
    Medlem Nivå 8
    Jag skulle kalla dig slösaktig om du köper dyrt fast det kan vara kvalité på även billiga saker, så vem som är pucko lämnar jag nu. Men även om man köper billigt har man rätt till bra saker och som fungerar! Men visst risken är större vid billigt

• Laddar…
  8. M
    Anonym
    Jag såg nåt klipp när martin timell sade "Oj, oj, oj, här har de haft fogskum runt förnsterkarmarna, det är supergiftigt och förbjudet att andvända, till och med på riktiga byggen"

J-vla stolpskott!

• Svara
  9. C
    Medlem · Nivå 11
    Ööööhhhhhhhhhhhhhhh

10. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    Karln har kommit med så många dumma kommentarer genom åren att man undrar vad har lider av.

Hur kan en så uppenbart inkompetent person få göra tv på bästa sändningstid?

11. G
    Medlem · Nivå 14
    Man får se programmet för vad det är, en blandning av underhållning och förnedringstv.
    Martin tittar sig omkring i huset, skakar på huvudet och utbrister "så här gör man inte...". Efter det försöker han få den deltagande familjen att börja gråta (för det är bra tv) för att sedan rädda hela situationen genom att släppa in "riktiga hantverkare".

Men det mest komiska av allt är ju den där "byggexperten" Janne som springer runt och pekar med sin tumstock. Med tanke på de kommentarer och slutsaser som han ibland kläcker så undrar jag om produktionsteamet medvetet försöker att fördumma honom.

12. H
    Medlem · Nivå 19
    Jag gillade att kostnaden för att totalrenovera hela huset med nytt badrum, kök, tvättstuga och byta av alla fönster och dörrar kostade 270.000:-.

En snabb 5 minuters googling på internet så ser man att bara matrialet kostar mer än så.

13. B
    Medlem Nivå 1
    har sett en del program tidigare och martin lever ju bara på att han är en bra programledare
    han har inte någon kunskap alls

det jag ändå tycker är bra med byggaren i detta fall är att han inte springer som alla andra dom
    försökt konfrontera utan faktiskt diskuterar och till viss del tar på sig att det är hans fel med el osv

14. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Ja, det ska han faktiskt ha cred för! :)

15. P
    Medlem Nivå 5
    Men det handlades väl i Polen?