Hejsan

Köpte för en tid sedan en Marley avloppsluftare. Men det visade sig att den inte höll tätt och en närmare kontroll visade på en "defekt" på själva planpackningen.

Åkte till Hornbach där jag köpt den, och fick en ny trots att jag saknade kvitto. Hornbach är en bra affär!

Väl hemma började jag med att kontrollera den sprillans nya. Kan notera att den har en något annorlunda design på den plastdetalj som packningen sitter på, i övrigt samma konstruktion som den gamla.
Men det tråkiga är att även denna packning ser ut att ha en defekt, man ser två tydliga streck/veck rakt över packningen, och lägger man den på ett bord, så vickar den upp på ena sidan. Det bådar inte gått.
Och mycket riktigt, det lyser rakt igenom när man kollar med en lampa. Jag la på en bricka för att ge lite extra tyngd, men det gjorde inte mycket skillnad.

Marleys prylar är med andra ord rena skräpet, funkar inte ens rätt ur förpackningen, två olika ex. Det jag fick idag kom ur en helt ny sändning de fick hämta på lagret när jag var där. Den gamla är i alla fall ett år gammal.

Här några bilder

Den blev inte helt bra denna bilden, men man ser lite uppvik i alla fall, det är lite mer än vad som syns på bilden
20151209_142657_tn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tll höger här ser man färgskiftning, där är vecket, något till vänster finns ett till tvärs över, syns inte riktigt i bilden
20151209_142637_tn.jpg
Skapa konto

Så här ser själva innanmätet av backventilen ut
20151209_142803_tn.jpg
Skapa konto

Här packningen med plastdetaljen den sitter på
20151209_142741_tn.jpg
Skapa konto

Och här placerad på innanmätet med en metallbricka ovanpå för att skapa lite extra tyngd
20151209_144237_tn.jpg
Skapa konto

Och här ser ni hur tätt och fint det blir med lite extra tyngd på toppen. Luktar inge vidare, kan jag lova, den här läcker mer än den gamla. Skräp skräp skräp
20151209_144203_tn.jpg
Skapa konto

Någon som har några tips på alternativ leverantör, av lite bättre kvalitet?

Skickade just ett email till svenska marley om detta, får se om och vad de säger.

Och just precis nu drog visst större delen av svenska JAS-flottan rätt över huset här i snygg formation på vad vi lugnt kan kalla "låg" höjd, öronbedövande, och coooolt :)

• Gilla
corre
  • Laddar…
Generellt sett har vakuumventiler varit kassa konstruktioner både i teorin och praktiken de senaste 40 åren.

Redigerat:
Krilleman
thomasx skrev:
Och just precis nu drog visst större delen av svenska JAS-flottan rätt över huset här i snygg formation på vad vi lugnt kan kalla "låg" höjd, öronbedövande, och coooolt :)
Kan det ha varit:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/101921

Säkerligen, även jag var ute och bevittnade det. I sådana stunder känns det rätt bra att vara skattebetalare :)

Jepp, det var precis vad det var :)

Knäppt tyst från Marley, för övrigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.