E
Hej,

Behöver tips på hur man får ner en sådan här markskruv / Jordankare i marken på enklast sätt? Den har ett kvadratiskt stolpfäste.

Metallskruvpåle för fundament, isolerad på vit bakgrund
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
villkunnabygga
  • Laddar…

Bästa svaret

C
Du sticker in en pinne genom (det stora) hålet och skruvar ner den. Sist jag köpte den typen av ankare följde det med en stålpinne, men det går ju att använda en bit armeringsjärn eller annat lämpligt.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Är det någon som har en recension av den? Antar att det är Biltemas skruv. Funderar på att köpa några sådana jag med.

Är väl mest rätt för om de inte tål laster i sidled bra nog.

Hej! Funderar också på att köra denna typ av markskruv till ett panelstaket jag ska bygga. Någon som har erfarenhet av både skruv och de man slår ner? Försöker lista ut vad som är bäst i mitt fall.

Vilken sorts mark är det där du att ska dem?

Jag försökte slå ned 45x45 jordankare i orörd lerjord och det slutar med att det blev grävning 35-40 cm ned och sedan återfylla. Där hade troligen de som skruvas varit lättare.

• Gilla
Rakeeten
  • Laddar…
Tack för svar! Jag bor på åkermark, också rätt lerigt. Var dimensionen 45x45 lämplig för ditt staket? Hållit i längden? 😁

Enklast är att köpa en av varje och prova vilken som går att få ned lättast.

Jag hade dem för att förankra ett tunnelväxthus, vilket höll bra i 3 år. Nu är de upptagna och ska återanvändas på en ny plats.

• Gilla
Rakeeten
  • Laddar…
Ett tips om du har en borrhammare är att köpa en lång 20 mm borr och förborra där jordankaret ska vara. Då blir det lättare att slå ned det rakt.
Borde underlätta för de som skruvas ned också.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.