Någon som vet vad det här är?
Stötte på det hos kund som flyttat in i för dom ny lägenhet (vindslya).
Ser ut som någon form av tryckkärl, avluftning..
Men tar tacksamt emot förslag🙂
Är iofs inte ivägen, men jag blir nyfiken hursomhelst, och även kunden!
Stötte på det hos kund som flyttat in i för dom ny lägenhet (vindslya).
Ser ut som någon form av tryckkärl, avluftning..
Men tar tacksamt emot förslag🙂
Är iofs inte ivägen, men jag blir nyfiken hursomhelst, och även kunden!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Det är inte möjligen tryckdämpare?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Sånna har man inte på värmesystem.
https://www.ahlsell.se/products/var...utomatiska-ventiler/luftningsventiler/4845020
https://www.ahlsell.se/products/var...utomatiska-ventiler/luftningsventiler/4845020
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Den typen har en benägenhet att börja läcka, autoluftare, har sett många som har bruna ränder utmed sidan och halvstor brun fläck på golvet nednför. Så håll koll på dom, att stänga görs med pluggen på topp som dras ner mot sfären med en packning under.
Jag har lärt mig att det är/ska vara en fiberpackning instängd under skruvlocket på toppen av avluftaren. Ifall avluftaren börjar läcka så är tanken att fiberpackningen ska svälla av läckvattnet och därmed täta sig.
Därför ska fiberpackningen tas bort på denna typ av avluftare om avluftaren monteras utomhus i risk för regn. Regnar det på den så blir packningen blöt och tätar och då släpper avluftaren inte ut luft.
Jag vet inte om resonemanget stämmer men det var en montör som sa så en gång för länge sen.
Därför ska fiberpackningen tas bort på denna typ av avluftare om avluftaren monteras utomhus i risk för regn. Regnar det på den så blir packningen blöt och tätar och då släpper avluftaren inte ut luft.
Jag vet inte om resonemanget stämmer men det var en montör som sa så en gång för länge sen.
Klicka här för att svara
