4 150 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Märklig inkoppling trefasmotor
@jonaserik Varför tror du att det inte är kopplat så? Alla tre ledningar som går in från kopplingsutrymmet är märkta W2. Andra änden på de tre lindningarn är alltså inte tillgängliga i kopplingsutrymmet. Jag mäter parvis ~7.2ohm mellan alla kombinationer av de W2-märkta kablarna som går in i motorn så jag kan bara tänka mig att ihopkopplingen är inne i motorn… om blecken skall kunna användas måste det ju finnas sex ledningar inifrån motorn.
Nu syns det att det inte finns något kopplat på dom andra tre, men inte tidigare, därav mitt svar. Inget märkligt med det.B badtastex skrev:@jonaserik Varför tror du att det inte är kopplat så? Alla tre ledningar som går in från kopplingsutrymmet är märkta W2. Andra änden på de tre lindningarn är alltså inte tillgängliga i kopplingsutrymmet. Jag mäter parvis ~7.2ohm mellan alla kombinationer av de W2-märkta kablarna som går in i motorn så jag kan bara tänka mig att ihopkopplingen är inne i motorn… om blecken skall kunna användas måste det ju finnas sex ledningar inifrån motorn.
Jag kan meddela att inkopplingen i mitt tidigare inlägg fungerar och fläkten snurrar till och med åt rätt håll. Att den nästan blåste ner lysröret ovanför kanske jag inte behöver nämna. Nu är det bara att bygga om resten så att den passar in i systemet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-automatik-och-roerdragning-foer-spansug.245992/
@mowatom Du kanske inte behöver ta några bilder ändå....
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-automatik-och-roerdragning-foer-spansug.245992/
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Gott det! Vill inte ha sålt ngt som inte fungerar.B badtastex skrev:Jag kan meddela att inkopplingen i mitt tidigare inlägg fungerar och fläkten snurrar till och med åt rätt håll. Att den nästan blåste ner lysröret ovanför kanske jag inte behöver nämna. Nu är det bara att bygga om resten så att den passar in i systemet.
[länk]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden