@jonaserik Varför tror du att det inte är kopplat så? Alla tre ledningar som går in från kopplingsutrymmet är märkta W2. Andra änden på de tre lindningarn är alltså inte tillgängliga i kopplingsutrymmet. Jag mäter parvis ~7.2ohm mellan alla kombinationer av de W2-märkta kablarna som går in i motorn så jag kan bara tänka mig att ihopkopplingen är inne i motorn… om blecken skall kunna användas måste det ju finnas sex ledningar inifrån motorn.
 
B badtastex skrev:
@jonaserik Varför tror du att det inte är kopplat så? Alla tre ledningar som går in från kopplingsutrymmet är märkta W2. Andra änden på de tre lindningarn är alltså inte tillgängliga i kopplingsutrymmet. Jag mäter parvis ~7.2ohm mellan alla kombinationer av de W2-märkta kablarna som går in i motorn så jag kan bara tänka mig att ihopkopplingen är inne i motorn… om blecken skall kunna användas måste det ju finnas sex ledningar inifrån motorn.
Nu syns det att det inte finns något kopplat på dom andra tre, men inte tidigare, därav mitt svar. Inget märkligt med det.
 
Du skall väl koppla den som typskyltet visar dvs Ykoppling och 6.5A.
Den är nu Dkopplad vilket innebär en ström på 3.75A. Så flytta bläcken rätt.
 
H håbbe1961 skrev:
Du skall väl koppla den som typskyltet visar dvs Ykoppling och 6.5A.
Den är nu Dkopplad vilket innebär en ström på 3.75A. Så flytta bläcken rätt.
Nej, nej och nej. Läs hela tråden så ser du hur det hänger ihop.
 
  • Gilla
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
GK100 och 3 till
  • Laddar…
P
B badtastex skrev:
Jag kan meddela att inkopplingen i mitt tidigare inlägg fungerar och fläkten snurrar till och med åt rätt håll. Att den nästan blåste ner lysröret ovanför kanske jag inte behöver nämna. Nu är det bara att bygga om resten så att den passar in i systemet.

[länk]

@mowatom Du kanske inte behöver ta några bilder ändå....
Gott det! Vill inte ha sålt ngt som inte fungerar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.