2 140 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Marken sjunker runt brunnen
Hej jag och min sambo köpte ett hus för två år sedan, utanför huset ligger en liten brunn v något slag och nu under de senaste året/halvåret har marken runt om börjat bli sank. Man ser tydligt hur marken har sjunkit då plattorna en meter ifrån börjat luta mot brunnen och tampar man i jorden bredvid sjunker man ner med fötterna.
Någon som har varit med om liknande eller vet vad detta kan bero på? är som sagt nybliven husägare så har ingen koll alls >.< tacksam för hjälp !
Någon som har varit med om liknande eller vet vad detta kan bero på? är som sagt nybliven husägare så har ingen koll alls >.< tacksam för hjälp !
hur ser brunns locket ut. finns den här?S Sanne Malm Mark skrev:Hej jag och min sambo köpte ett hus för två år sedan, utanför huset ligger en liten brunn v något slag och nu under de senaste året/halvåret har marken runt om börjat bli sank. Man ser tydligt hur marken har sjunkit då plattorna en meter ifrån börjat luta mot brunnen och tampar man i jorden bredvid sjunker man ner med fötterna.
http://www.nsva.se/var-verksamhet/ledningsnat/gatubrunnar/
Klicka här för att svara