T
Andrehandymagi Andrehandymagi skrev:
När du ändå gräver runt hela huset så hade jag sett över dräneringen och takavvattningen samtidigt. Vad har du för husgrund? Har du platta på mark så tycker jag absolut att du ska dränera om och kolla så att plattan inte står i vatten för det drar upp en jäkla massa fukt.
Huset har en källare och är dränerat för några år sedan så jag är inte orolig om viss mängd av vatten kommer intill grunden. Vill meste att undvika stänket på putsfasaden samt göra det lite snyggare runt om med vit marmorkross. Läste på något ställe att man ska ha 0-16mm under duken men vissa menar på att der räcker med lösningen på bilden (se början av frågeställningen)

T Tursmurfen skrev:
Huset har en källare och är dränerat för några år sedan så jag är inte orolig om viss mängd av vatten kommer intill grunden.
Det var det jag menade med plåten.
Om man på ett enkelt sätt kunde minska mängden vatten som kommer intill grunden.

• Gilla
Tursmurfen
  • Laddar…
T
M Mortsken skrev:
Det var det jag menade med plåten.
Om man på ett enkelt sätt kunde minska mängden vatten som kommer intill grunden.
Förstår dig, men då sticker ju kostnaden iväg 🤔 för jag börjar tänka: det ska hålla lääänge = rostfritt....och cirkusen är igång i mitt huvud 😆😅

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.