Har gjort om 100 m2 gräsmatta till p-plats. Grävde ut ca 40 cm, fyllde på med samkross 0-32 tror jag det var. Alltså ingen markduk. Vi har använt det ett år och det fungerar kanon än så länge. Bor i Skåne.

Nu vill vi lägga singel (12-18) som ett toppskikt ovanpå det ganska väl packade 0-32-lagret.

Frågan är om man ska breda ut en markduk och sen lägga singel ovanpå eller om det är bättre att strunta i markduken?
Det känns som om det kommer växa betydligt mindre ogräs med duk, men känns oxå som singel bara kommer glida omkring uppe på duken. Nån som provat?
 
Skippa duken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.