Har gjort om 100 m2 gräsmatta till p-plats. Grävde ut ca 40 cm, fyllde på med samkross 0-32 tror jag det var. Alltså ingen markduk. Vi har använt det ett år och det fungerar kanon än så länge. Bor i Skåne.
Nu vill vi lägga singel (12-18) som ett toppskikt ovanpå det ganska väl packade 0-32-lagret.
Frågan är om man ska breda ut en markduk och sen lägga singel ovanpå eller om det är bättre att strunta i markduken?
Det känns som om det kommer växa betydligt mindre ogräs med duk, men känns oxå som singel bara kommer glida omkring uppe på duken. Nån som provat?