1 273 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Manskapsbod placering
Hej!
Vi ska bygga hus och undrar var vi ska placera manskapsboden som vi själv håller med. Den står bra nu med tanke på vatten och el, men den är ca 200 meter från bygget. Finns det något visst avstånd som man ska hålla sig till?
Helene och Rolf
Vi ska bygga hus och undrar var vi ska placera manskapsboden som vi själv håller med. Den står bra nu med tanke på vatten och el, men den är ca 200 meter från bygget. Finns det något visst avstånd som man ska hålla sig till?
Helene och Rolf
200 meter är väl okej, men gränsfall. Brukar försöka hålla mina etableringar inom 100 meter. Är det inte så många som ska nyttja går det ju bra. Jag har ju i regel 50 man som ska traska. Brukar kunna bli lite gnäll när det är för långt.
F falkn skrev:
I praktiken blir det ofta att kunden får betal för promenaden, så närhet till arbetsplats och toalett samt verktyg är bra och ekonomiskt.
jag har varit på arbetsplatser där man fått traska en kilometer för att gå på dass eller hämta en låda skruv. Inte så praktiskt.. Jaha sa du sex millimeters borr..? Okey jag hämtar (borta en halvtimme)..
Klicka här för att svara