3 363 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Målat trägolv med hund?
Har nyligen köpt ett sommarhus från 1929. Det har ett slitet trägolv som inte går att slipa något mera. Golvläggaren föreslår ett nytt golv som heter textstyle, ett slags plastgolv. Vi är rädda att det ska bli för blankt och plastigt. Funderar nu på att måla golvet, men vi har 2 hundar!!! Kan någon ge förslag på BRA färg, för och nackdelar med målat golv. Vi känner oss villrådiga

Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Vi hade trägolv i vårat förra hus.B Björka1929 skrev:Har nyligen köpt ett sommarhus från 1929. Det har ett slitet trägolv som inte går att slipa något mera. Golvläggaren föreslår ett nytt golv som heter textstyle, ett slags plastgolv. Vi är rädda att det ska bli för blankt och plastigt. Funderar nu på att måla golvet, men vi har 2 hundar!!! Kan någon ge förslag på BRA färg, för och nackdelar med målat golv. Vi känner oss villrådiga![]()
Slipa och lacka om alla golv men efter 6 månader så hade dom iallafall ”patina” eller som man också kan utrycka det, totalt förstörda.
Skulle vilja påstå att det har och göra med hur er hund är, våra sprang och slirade på golvet.
Ber om ursäkt, men rubriken fick mig att fundera och sedan skratta "Målat trägolv med hund?"
Det räknas annars som djurplågeri att måla golv med hund
Mera sakligt så brukar lite större hundar istället göra nedtryck/repor i trägolv men färg/lackytan håller.
Det räknas annars som djurplågeri att måla golv med hund
Mera sakligt så brukar lite större hundar istället göra nedtryck/repor i trägolv men färg/lackytan håller.
Om golvet ändå har sin bäst-före-datum är väl det enklaste att måla med konventionell, inte billigaste, golvfärg. Om du har hundar som väger lite mer får du nog räkna med att lägga på ett strök då och då.
Annars är min erfarenhet att med hund/hundar i 30-40-kilosklassen är obehandlat trägolv det lättaste - om man inte har betonggolv, som jag.
Annars är min erfarenhet att med hund/hundar i 30-40-kilosklassen är obehandlat trägolv det lättaste - om man inte har betonggolv, som jag.
Klicka här för att svara