Hej!

Jag målade våra innerdörrar för ca en vecka sedan, och lät de torka ordentligt. Men nu när de stängs och sedan öppnas, låter det som att färgen forfarande är fuktig så dörrarna typ fastnar och låter...som att man sliter bort en tejpbit (inget med gångjärnen). Hur löser jag detta? Har torkat alla kanter med kemiskt ren bensin som jag hade hemma, men inget som hjälpte.

L
Tar ett tag att härda :confused:, du får ha dom öppna och härda ut :)

L
Torkat med bensin :confused: detsamma som att mjuka upp färgen igen , hoppas att den härdar

L Liteavvarje skrev:
Torkat med bensin :confused: detsamma som att mjuka upp färgen igen , hoppas att den härdar
Tack för svar! Tog bara lite på en bomullspad och testade på endast en dörr...fick för mig att den skulle ta bort ”klibbigheten”

Jag skulle kunna tänka mig att det skulle hjälpa att stryka på lite paraffinolja eller "barnolja" på kanterna där det tenderar att fastna. Prova!

Men det bästa är naturligtvis att låta dörrarna stå på glänt ett par veckor, som Liteavvarje skriver.

• Gilla
AngelFB
  • Laddar…
L
A AngelFB skrev:
Tack för svar! Tog bara lite på en bomullspad och testade på endast en dörr...fick för mig att den skulle ta bort ”klibbigheten”
Det är detsamma som att måla fönster
Måla på förmiddagen , ha dom öppna till kvällen , stänga , på morgonen sitter dom fast

• Gilla
AngelFB
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att det skulle hjälpa att stryka på lite paraffinolja eller "barnolja" på kanterna där det tenderar att fastna. Prova!

Men det bästa är naturligtvis att låta dörrarna stå på glänt ett par veckor, som Liteavvarje skriver.

Har totalt missat ditt inlägg...ett stort tack för ditt svar! Ska testa!

A AngelFB skrev:
Har totalt missat ditt inlägg...ett stort tack för ditt svar! Ska testa!
Testade du någon gång och fungerade det?

andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Testade du någon gång och fungerade det?
Oh det mins jag tyvärr inte 🙈

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.