Har ett snedtak i badrum som är ovanför placering av badkar, alltså zon1. Har sett att man kan köra bla jotun våtrumsfärg VT även i zon 1 på väggar.
Jag funderar lite på hur jag ska göra i praktiken med montaget. Det ska alltså målas hela snedtaket och sedan vara kiilto duk på golv och väggen till vänster om snedtaket. Ska jag då börja med väggeb till vönster och låta det tätskiktet gå 5cm ut på snedtaket och sedan måla/sätta väv på snedtaket? Eller tvärt om?
Jag funderar lite på hur jag ska göra i praktiken med montaget. Det ska alltså målas hela snedtaket och sedan vara kiilto duk på golv och väggen till vänster om snedtaket. Ska jag då börja med väggeb till vönster och låta det tätskiktet gå 5cm ut på snedtaket och sedan måla/sätta väv på snedtaket? Eller tvärt om?
Jag hade satt kiltos folie 5 cm ut på snedtaket, sedan våtrumslimmat någon slags väv (glasfiber/tassoglas), sedan våtrumsgrund och våtrumstäck. I den ordningen.
Ser att ni har spacklat men jag hade gått över spacklingen ordentligt ändå för att undvika blemmor i släpljus. Står själv inför samma och våndas över det.
Snyggt det blir, kul med nytt och fräscht!
Ser att ni har spacklat men jag hade gått över spacklingen ordentligt ändå för att undvika blemmor i släpljus. Står själv inför samma och våndas över det.
Snyggt det blir, kul med nytt och fräscht!
Jag ska måla snedtaket med jotuns våtrumsfärg VT som är godkänd att måla i våtzon 1. Det är grundfärg, väv och slutmålning så den ska nog funka. Frågan var egentligen hur överlappet ska göras, men det lutar nog åt att göra som Michfris föreslår att sätta våtrumsväven utanpå tätskiktsväven. Tack för svar.
Anna_H skrev:
Godkänd att måla med är en sak, är den godkänd som tätskikt är frågan? För på vägg över badkar behöver du ha tätskikt, även om väggen råkar luta lite.B carlkarlin skrev:Jag ska måla snedtaket med jotuns våtrumsfärg VT som är godkänd att måla i våtzon 1. Det är grundfärg, väv och slutmålning så den ska nog funka. Frågan var egentligen hur överlappet ska göras, men det lutar nog åt att göra som Michfris föreslår att sätta våtrumsväven utanpå tätskiktsväven. Tack för svar.
Klicka här för att svara