Hej!
Våran grund är nu klar och ska putsas, min KA sa att det spelar ingen roll om man putsar insidan eller utsidan men ena sidan bör putsas. Så jag undrar vad det finns för fördelar/ nackdelar. Vi kommer sätta isodrän på utsidan och fylla igen så då känns det lite onödigt att putsa den eller? sen är det väl trevligare med slätvägg på insidan...
Vad jag tycker är ju uppenbart, vad är bäst för grund/källare?

Jag har fortfarande mycket att lära i detta ämne men eftersom ingen svarar gör jag ett försök. Rätta mig gärna om jag har fel!

Det man brukar göra är att putsa de ytor som är synliga, dvs ovan mark ute samt helav väggarna inne.

Att det skulle behöva vara puts på minst en yta förstår jag inte riktigt vad det kommer ifrån. Låter mycket märkligt. Om man inte ska ha någon yta synlig så putsar man inte alls, det är min uppfattning.

Isodrän använder en plastlist överst som sätts upp innan utan man putsat ytan ovan mark. Man putsar sedan så att putsen går över listen och tätar. Därför är det en fördel om man putsar utvändigt åtminstone där.

Man tackar för svaret. Då blir det ingen puts men isodrän på det som är under mark. Puts inne samt den vägg som är ovan mark. Det låter rimligt.
Tack från Sofie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.