3 849 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Måla pärlspont! Midun Panellack 20 vattenbaserad, Akrylatlatex, sampolymer latex
Hej!
Som rubriken lyder, går det att använda dessa tillsammans?
Först till kvistningen med Midun Panellack 20 vattenbaserad sen grundmåla med Beckers Elegant Aqua Lackfärgsgrund för att sen täck måla med ( jag vet att färgen inte är avsedd för målning av snickerier och är ok med att det inte blir lika bra glans. Inte så stor yta som ska målas ), Väggfärg inomhus matt 7 Latexbaserad antikvit.
Funkar latexbaserad ( Akrylatlatex )på lackfärgsgrund (sampolymer latex)?
Med vänlig hälsning,
Niklas
Som rubriken lyder, går det att använda dessa tillsammans?
Först till kvistningen med Midun Panellack 20 vattenbaserad sen grundmåla med Beckers Elegant Aqua Lackfärgsgrund för att sen täck måla med ( jag vet att färgen inte är avsedd för målning av snickerier och är ok med att det inte blir lika bra glans. Inte så stor yta som ska målas ), Väggfärg inomhus matt 7 Latexbaserad antikvit.
Funkar latexbaserad ( Akrylatlatex )på lackfärgsgrund (sampolymer latex)?
Med vänlig hälsning,
Niklas
Nej. Panellack är inte en kvistlack. Införskaffa istället en kvistlack, eller skippa den helt eftersom det inte är så stor yta som ska målas och det inte är så noggrant.
Väggfärg fungerar på lackfärgsgrunden, men det blir jäkligt fult med rollergräng eller penseldrag på panelen...
Allra helst skaffar du panelgrund + lackfärg, eller använder dig av lackfärgsgrunden (som inte isolerar kvistar lika bra) + lackfärg.
Väggfärg fungerar på lackfärgsgrunden, men det blir jäkligt fult med rollergräng eller penseldrag på panelen...
Allra helst skaffar du panelgrund + lackfärg, eller använder dig av lackfärgsgrunden (som inte isolerar kvistar lika bra) + lackfärg.
Bäst är nog kvistlack som nemlan ovan säger, det är inte fint att på genomslag. Sedan är min personliga åsikt att matt färg på pärlspont ser väldigt tråkigt ut. Men det ser du själv efter grundmålningen.
Klart att det inte ska vara kvistlack, jag som blandade ihop. Ska köpa spärrfärg såklart. Tänkte sprutmålning panelen. På så sätt kanske jag kommer förbi fula penseldrag, alt att modla på hobby vis. Har gjort så förut och det har funkat helt ok för att få en fin finish på panelen.
Klicka här för att svara