När vi flyttade in såg golvet i ett av rummen längst bort som användes som förråd ut som på bilden, fläckarna förde våra tankar mot nån form av vattenskada men tidigare husägaren kapade kontakten med oss efter försäljning så vi hade ingen att fråga om hur det uppstått.

Det visade sig dock bara vara nån form av olja / fett som är spilld tack och lov och det bör vara så torrt det kan bli såhär fem år senare när vi äntligen fått tummarna ur och ska ta itu med rummet.

Min undran är om jag kan komma undan med att slippa riva upp och lägga nytt och kan lägga t.ex foam och vanligt klick eller annat ovanpå utan att befintliga fläcken muterar där under?

Hade prelim bara tänkt måla med en slitstark golvfärg jag har över från annat nu i samband med att vi rensar och renoverar så det ser lite trevligare ut, och sen lägga golv vid senare tillfälle då vi bestämt lite kring runt rummen intill och vad vi ska hitta på med utrymmet under luckan (om något).

• Golv i ett rum med mörka fläckar som ser ut att kunna vara vattenskador, men är olja/fett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.