Hej!

Vi bor i bostadsrätt byggd 2013 och har vita väggar förutom en fondvägg, som jag vill måla/tapetsera bort så den också blir vit. Min svärfar påstår att man måste måla om ALLA väggar då... men vi har NCS koden till den vita färgen och det kan väl inte va så svårt att hitta en färg som matchar denna vita, på väggarna redan existerande färg? Känns så sjukt bökigt att behöva måla ALLT när man ju kna nöja sig med att måla bara en vägg. Och vad gör det om det inte är exakt rätt vit färg? Det blir ju iaf mkt finare än den färg som är nu... (GRÖN )

Skillnad blir det, men det kan ni säkert leva med. I-landsproblem ;)

• Gilla
refrida7
  • Laddar…
R refrida7 skrev:
Hej!

Vi bor i bostadsrätt byggd 2013 och har vita väggar förutom en fondvägg, som jag vill måla/tapetsera bort så den också blir vit. Min svärfar påstår att man måste måla om ALLA väggar då... men vi har NCS koden till den vita färgen och det kan väl inte va så svårt att hitta en färg som matchar denna vita, på väggarna redan existerande färg? Känns så sjukt bökigt att behöva måla ALLT när man ju kna nöja sig med att måla bara en vägg. Och vad gör det om det inte är exakt rätt vit färg? Det blir ju iaf mkt finare än den färg som är nu... (GRÖN )
Hur blev det?
Har ett liknande projekt på gång, dock utan NCS-kod...

Düsseldorff
I IbA3 skrev:
Hur blev det?
Har ett liknande projekt på gång, dock utan NCS-kod...
Ta med ett färgprov till måleributiken så kan de hitta rätt färg åt dig.

• Gilla
IbA3
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ta med ett färgprov till måleributiken så kan de hitta rätt färg åt dig.
Hm, men hur då? Ta med en bit av väggen?

Düsseldorff
I IbA3 skrev:
Hm, men hur då? Ta med en bit av väggen?
Ja.

• Gilla
IbA3
  • Laddar…
Ja det var ju verkligen rätt metod, tack för tips! :)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.