...på samma sätt som du river kanter, spacklar, slipar och annat på vanliga tapetskarvar så måste du även göra med bården. Vissa bårder är tvådelade och går att få bort genom att riva den. En bård som jag tog bort för många år sedan lossnade när jag vätte den, men sitter den på pappertapet så sitter den nog. Men med ett gott underarbete ska det bli bra, men man får nog ha tålamod. Sitter tapeten du ska måla på med för lite klister så kanske du får lite bubblor när du målar på den..men det är ju nästa problem..

Ska du måla på mörk tapet så kanske du får räkna med att måla många lager innan det täcker ordentligt...
Lycka till!
sar@