R
Aotosol och sen en båtpolish, var de det ni menade?

raveper skrev:
Prova bränn på lite ny glasyr.
Hur gör man det i kröken på en toastol?

Nyfniken skrev:
Vad äter du egentligen?!
Han kanske också har haft polska snickare på besök.
Mina svenska snickare snöt sig med flytspackel.
Jag förordar också saltsyra 30% och låt stå några timmar. Sedan möjligen disktablett tar bort mycket, Men blanda det inte vet inte hur de skulle reagera, Bauhaus och färgaffärer har saltsyra märke nitor.

Fred vom Jupiter skrev:
Jag röstar för ny toalettstol om inte den du har är av någon specialmodell. Finns från 600 kr på Bauhaus.
Hur du än putsar och fräter så är en ny ändå fräschare.
Det finns en historia om billiga toalettstolar från Bauhaus som en stor rörfirma använder. En g:a dam åker färdtjänst och köper toalett. Hon ringer sedan firman som monterar in den men tar avgift 700 kr för att det inte är deras matereal och lämnar ingen garanti. Hon ringer senare och säger att toaletten läcker. Nytt besök visar sig var fel på toaletten. Nytt besök till Bauhaus för henne. Ny installation etc och firman uppger att de till slut gav rabatt till kvinnan då räkningen blev ganska dyr. Synd om den som inte kan få hjälp och inte är så händiga.

Köpte en billig duschblandare som jag installerade 55 mil bort. När jag släpper på vattnet kommer en stråle från gjutgodset. Bara byta till den g.a. Fick sedan en bättre av Bauhaus som kompensation. Det finns krav på kakel för badrum som de större byggvaruhusen inte kan visa upp enl ett försäkringsbolag. Så allt som är billigt behöver inte vara bra. Finns utryck som säger man får vad man betalar för det och i bland inte ens det. Sedan får man ibland bara betala en större summa bara för märket.

Roland112 skrev:
Aotosol och sen en båtpolish, var de det ni menade?
Så har jag gjort.
Fast jag uteslöt Autosolen, använde bara polish.

Det är lätt att testa, bara att ta lite polish på en papperstuss och gnugga lite.
Nog känner du någon med en burk båtpolish. Förresten går det naturligtvis lika bra med bilpolish.
Bort med vattnet ur kröken först :)

Köp ny...kostar inte mer än alla möjliga produkter du kommer att testa för att försöka få bort beläggningen, plus all tid + fram å tillbaks till affärer.mm

Båtpolish och bilpolish. Är det som julmust och påskmust?

Varför krångla med polish, fosforsyra!

Svinto?

P

Fosforsyra och ättika och annat är för svagt. Som jag o många andra påpekat så är det saltsyra som gäller. Blir det inte rent med detta (efter kanske 1 timmes väntan) och en toaborste så är det bara att köpa ny toastol. Att sitta o skrubba i kröken med div olika pastor vill väl ingen normal människa göra:cool:

Det är inte säkert att det bara är att köpa en ny stol för en 500ing, kan vara en vägghängd inbyggd eller helt enkelt en kvalitetsstol man vill försöka spara.

Spräng bort skiten..

• Gilla
Locke
  • Laddar…
R
Den är vägghängd så vill helst inte byta.

Nyfniken skrev:
Båtpolish och bilpolish. Är det som julmust och påskmust?
Ja, det är samma sak med olika namn.

Precis som baguette och pain riche :)

O
slurppe99 skrev:
Det finns krav på kakel för badrum som de större byggvaruhusen inte kan visa upp enl ett försäkringsbolag..
Har aldrig hört talas om att detta.... Du får gärna berätta vilket försäkringsbolag som har hittat på detta....
Det är inte ytskiktet som är det viktiga i ett badrum ur fuktsynpunkt.... Det är tätskiktet....
Har svårt att se att försäkringsbolag skulle kunna ställa krav på själva kaklet....framförallt vad det skulle vara för krav....
När det gäller damens toalett så tror jag att Bauhaus är skyldiga att även betala hantverkaren om porslinsguden inte håller....

• Gilla
hyo57
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.