Hej!
Jag har ett växthus som är ihopbyggt med huset, byggt av tidigare ägare. Grunden till växthuset är en ca 50cm hög mur, jag tror att den är gjord av lecablock som man sedan putsat. (Jag är dock nybörjare på detta, så mina gissningar är inte så kvalificerade...). Muren har i allafall varit målad med någon slags plastfärg som flagade och såg fruktansvärd ut. Det var även skador i muren här och där. Förra sommaren tog jag (efter flera års funderande och googlande) tag i problemet. Jag slipade bort den gamla färgen, lagade hålen i muren med husfix, primade ytan 2ggr men primer avsedd för silikatfärg, och målade sedan med silikatfärg. Som jag minns det så följde jag alla instruktioner om torktider o dyl, och resultatet blev jättefint! Till min förskräckelse har färgen dock börjat lossna nu efter vintern... den ligger liksom fläckvis utanpå muren, så att den går att borsta bort. All färg har inte lossnat, utan fläckar. Har någon en gissning på vad som blev fel?? Min förhoppning är att kunna tvätta av och prima ytan igen, och sedan måla ett lager till, är det en bra ide?
Hoppas på lite hjälp o tips!
Mvh Maroo

• Mur med flagnande vit silikatfärg bredvid ett fönsterparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en mur med flagande vit silikatfärg och synliga tecken på nötning och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.