Vi håller på att bygga en timmerstuga och är nu reda för att måla fasaden med Ausons tjärvitriol! Vi har nu (nervöst) börjat följa väderprognoser och är osäkra på hur bra väder det måste vara för att vi ska kunna måla.
Är det helt vansinnigt att måla även om någon prognos (olika appar gissar olika ibland) visar på t.ex. 0.1 mm regn närmsta dagarna? Hur lång tid tar det innan det klarar en rejäl skur?
Är det någon som har målat med tjärvitriol och blivit negativt påverkad av regn? Hur ser det ut, och kan man rädda det i efterhand?
Vore otroligt tacksam för hjälp!
/Nybörjarmålare som så klart läst
Ausons rekommendationer men inte blivit så mycket klokare av det. Temperatur nämns, men inget om regn!