Hej!
jag ska måla om ett rum (idag tapetserade väggar) med linoljefärg. Har börjat spackla men insåg att jag använt vanligt spackel och inte linoljespackel.. kommer det funka ändå? Om inte är det bättre att jag målar med äggoljetempera?

G
L lillehuset skrev:
Hej!
jag ska måla om ett rum (idag tapetserade väggar) med linoljefärg. Har börjat spackla men insåg att jag använt vanligt spackel och inte linoljespackel.. kommer det funka ändå? Om inte är det bättre att jag målar med äggoljetempera?
Det kommer troligen bli matt och flammigt om du inte målar många lager, kolla med de som säljer färgen.

Måla dom spacklade ytorna först med ett lager färg. Sen kan du måla som vanligt.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Jag skulle så klart tagit en bild och postat när det blev klart. Nu rummet belamrat och det står möbler framför. Men jag är nöjd med resultatet!

• Renoverat rum med tapetväggar och lister, delvis skymt av en öppen trägarderob full med kläder och leksaker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med taklister och tapetserade väggar samt en del av en möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jättefint, hur gjorde du?

Solskugga Solskugga skrev:
Jättefint, hur gjorde du?
Målade med linoljefärg och spacklet sög mer första lagret men blev jämnt och snyggt slutresultat!

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.