Jag ska fräscha till vid inkommande vatten och byta mätarkonsol mm.
Väggarna är vita. Skulle helst måla rör och slangar vita.
Jag funderar på om jag kan måla inkommande slangen före mätaren, om inte, om man i samband med detta jobbet kan trä på något över slangen som gör den snyggare, alt isolera med vit isolering?
Det är en plastslang (polyeten?), och plast brukar ju vara lurigt att måla.
Jag har fö en utanpåliggande markkabel (aceflex pure) som även den är svart mot en vit vägg, troligen nåt liknande material (polymer står det i specen), skulle vilja måla även denna vit.
Finns nån grundfärg som får det att fästa?