Jag har ett fönster lite olyckligt placerat; I duschen.
Pga. eftersatt underhåll är fönstret helt uppruttet.
Ett nytt är inhandlat, men det är trärent så jag undrar hur detta ska behandlas för att tåla fukten.
I bygghandeln fick jag detta råd:
Måla med häftgrund och sedan högblank lackfärg.
Jag frågade specifikt om det inte var bra att grundolja först, men fick till svar att det gör man inte inomhus.
Det skvätter ju en del vatten direkt på fönstret som blir liggande, så det är ju förmodligen fuktigare inomhus än ute.
Jag ska även hänga upp någon sorts draperi för fönstret så det inte blir blött, men hur ska jag behandla fönstret på bästa sätt?