Hej!

Jag har ett originalbadrum från -63 i min bostadsrätt. Förra ägarna har bytt inredning och målat den okaklade övre halvan samt målat fogar på väggkakel. Ser ok ut.

Eftersom jag snart ska sälja lägenheten vill jag måla fogen på originalgolvplattorna (se bild) samt göra något åt den fula linjen mellsn vägg och golv. ImageUploadedByByggahus.se1385535664.259967.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fitMin fråga är vad jag använder för produkt? En andra fråga rör om detta är en dålig idé pga fuktaspekter i badrum?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Linn

Jag skulle absolut inte måla.

Avråder också från att måla klinkerfogarna med färg. Prova först att skura klinkerfogarna med klorin. Blir det inte tillräckligt bra kan du använda Fog Finish. Finns i olika färger och du kan köpa den på de flesta byggaffärer. Vinkeln mellan vägg och golv kan fyllas med mjukfog dvs silikon men inte så djupt att man hindrar fukt att vandra från väggens tätskikt ned i golv. Har du massiva väggar skulle du kunna fylla golvvinkeln med ny fog. Efter att du har petat bort den gamla förstås.
FogFinish_2939.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!

Det var precis den typen av produkt jag tänkt mig (inte målarfärg, alltså). Ni tror inte att det är några problem att ha fogfinish på golv, där man går och där vatten kan komma att rinna?

Tack för era svar!

Linn

Nej, det är inga problem. Den produkten är just till för fogar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.