1 024 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Måla fasaden ett varv per år
Vi har köpt ett nybygge, som är grundat men omålat. Vi får tillgång ganska sent på sommaren. Rätt stort två våningshus. Funderar därför om man kan måla ett varv fasadfärg i år, sen tvätta och måla resten nästa sommar? Känns som att det är mycket annat jag kan prioritera vid tillträde än att måla två varv.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Följ färgtillverkarens anvisningar så blir det bra. Du bör prioritera att få ett fullgott färglager så fort som möjligt, inte mycket jobbigare att lägga på två skikt när skyliftar, ställningar, stegar är på plats.
Är liggande panel runt om huset.
Klicka här för att svara