nikasp
Vete fasen om man kan få det här snyggt. Det är en tunn gummilist mellan glaset och bågen. Känns som stor risk att det blir lite kladd trots tejpning.
Närbild på ett fönster där en tunn gummilist sitter mellan glaset och fönsterbågen, med fokus på listen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nikasp nikasp skrev:
Vete fasen om man kan få det här snyggt. Det är en tunn gummilist mellan glaset och bågen. Känns som stor risk att det blir lite kladd trots tejpning.
[bild]
Jag hade målat gummilisten också och det som kommer på glaset går enkelt att skrapa bort.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Discoman Discoman skrev:
Jag hade målat gummilisten också och det som kommer på glaset går enkelt att skrapa bort.
Det skulle inte jag gjort ... färgen fäster inte på gummilisten speciellt bra ... krackilerar och ramlar bort lätt. Men jobbigt att maskera helt klart. 15mm rund pensel som man rullar och ta stöd mot glaset skulle nog jag gjort.

• Gilla
Discoman
  • Laddar…
nikasp
il_duce il_duce skrev:
Det skulle inte jag gjort ... färgen fäster inte på gummilisten speciellt bra ... krackilerar och ramlar bort lätt. Men jobbigt att maskera helt klart. 15mm rund pensel som man rullar och ta stöd mot glaset skulle nog jag gjort.
Har 17 stycken fönster, ska kontrollräkna, så det kommer att ta en väldig tid. Flera fönster går inte att komma åt på lätt sätt men jag har ställning.

Tryck en bred spackelspade mellan gummilisten o bågen när du målar så klarar du det utan kladd

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.