Hejsan!

Jag ska göra min garderob lite finare tänkte jag och det är ren betong där. Hur ska jag smidigast göra för att kunna måla där? Behöver jag spackla hela väggarna? Eller kan man ta nån slags tapet eller glasfibernät? Alla tips uppskattas!

MVH Patrik
 
Är betongen slipad eller slaggad?
Om inte har du jobb om du vill ha finish på väggarna.

Annars är det lite som man tycker själv om man vill ha glasfiber eller bara målat.
Måla kan du gör direkt på betongen, kanske spackla igen ojämnheter först. Glasfiber likadant innan uppsättning.

Men vad jag förstår är du mest intresserad av att få färg på väggarna, då skulle jag inte köra glasfiber utan måla direkt på.
 
Det går att lasera betong (inomhus), om man gillar finishen men tröttnat på färgen.
 
Saken e den att det är mkt ojämnheter så jag får nog spackla hela väggarna och sen måla. Jag tänkte bara om det fanns något annat lite mindre dammigt alternativ :)

MVH
 
Om det är ett källarutrymme och väggen en yttervägg bör färgen inte vara tät, har man sagt mig.
 
Sarastro skrev:
Om det är ett källarutrymme och väggen en yttervägg bör färgen inte vara tät, har man sagt mig.
Det är en liten garderob i min lägenhet..
 
Understimulerad? ;)
 
lnu skrev:
Understimulerad? ;)
Nejdå.. :P
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.