Har under sommaren bytt ut gamla dörrar och slagportar till garage och tvättstuga i min 40-talskåk. Nu återstår att fräscha upp betongrampen. Vad borde jag använda för färg? På måleributiken rekommenderade de silikatfärg. Läser här på forumet om Hagmans K1. Riskerar den att bli hal på vintern? Vad finns det för eventuella ytterligare alternativ? 🙂

• Bild före och efter renovering: garageport byttes till dörr och fönster, uppdaterad fasad och entré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...och ytterligare en fråga är väl vilken nyans som vore fint... Jag är inne på en betydligt mörkare än väggarna. De är NCS 3500-N om jag minns rätt, dvs. gråa utan inblandning av andra toner - kanske kan jag bara halvera "vitheten" i den?

Tycker inte du ska måla den alls faktiskt. Färgen kommer att slitas bort. Av snöskottning t ex.

• Gilla
Blueztar och 1 till
  • Laddar…
Jo, men det vore så fint... Finns det ingen som har förslag på någon dunderfärg att måla med? 🙂

Claes Sörmland
Tvätta med Klorin så ser det nygjutet ut.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Kungen_283746 Kungen_283746 skrev:
Jo, men det vore så fint... Finns det ingen som har förslag på någon dunderfärg att måla med? 🙂
Ingen dunderfärg sitter kvar om man skrapar dän den med snöskyffel. Det enda som hjälpt hade varit att färga in själva betongen när man göt men nu är det ju så dags.

Kungen_283746 Kungen_283746 skrev:
Nån färg som håller där är inte uppfunnen än.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.