P Pella #1 Medlem · 25 inlägg 27 maj 2005 14:31 Pella Medlem 25 inlägg 27 maj 2005 14:31 #1 Vi har en jättealtan utmed ena kortsidan på huset och nu tänkte jag måla altanräcket vitt. Det är tryckimpregnerat virke och vad jag förstår så går det bra att måla om det är något år gammalt. Någon med tips och råd om detta?
Vi har en jättealtan utmed ena kortsidan på huset och nu tänkte jag måla altanräcket vitt. Det är tryckimpregnerat virke och vad jag förstår så går det bra att måla om det är något år gammalt. Någon med tips och råd om detta?
lastkaj #2 Medlem · 1 394 inlägg 27 maj 2005 15:04 lastkaj Medlem 1 394 inlägg 27 maj 2005 15:04 #2 Det är inga problem att måla. Dock kan det missfärgas om impregneringen inte torkat ordentligt, men det är ju bara att måla igen.
Det är inga problem att måla. Dock kan det missfärgas om impregneringen inte torkat ordentligt, men det är ju bara att måla igen.
F fasadgurun #3 Medlem · 124 inlägg 28 maj 2005 10:30 fasadgurun Medlem 124 inlägg 28 maj 2005 10:30 #3 lite inspiration: Lycka till