Vi har en jättealtan utmed ena kortsidan på huset och nu tänkte jag måla altanräcket vitt. Det är tryckimpregnerat virke och vad jag förstår så går det bra att måla om det är något år gammalt. Någon med tips och råd om detta?
 
Det är inga problem att måla. Dock kan det missfärgas om impregneringen inte torkat ordentligt, men det är ju bara att måla igen.
 
lite inspiration:

Sandared%202-4.jpg

Lycka till

:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.