Jovisst drar jag generella slutsatser men utan att prata om en normalfördelning så skulle man inte kunna dra slutsatser om någonting.
De exempel jag drog är inte på något sätt undantag utan väldigt vanliga. Gå runt några helger på visning i Stockholmsområdet så ser du nog vad jag menar. Jag har ännu värre historier: Bland annat om mäklare som blåljuger på visningar och låter säljaren ta smällen när köparen upptäcker att det inte är sant.
Jag säger inte att mäklarna inte jobbar hårt men den stora insatsen görs på intagen och inte på försäljningen av objektet vilket försäljaren egentligen betalar för.
Men visst fyller även dessa mäklare som ger ett mediokert resultat en funktion men då bör man betala därefter. Ville jag ha någon som slänger upp en medioker beskrivning på Hemnet eller i de bakre sidorna av DN Bostad, inte kan svara på köparnas frågor på visningen eller i värsta fall skickar sin assistent som inte heller kan svara på frågor, ringer runt den lilla skara som trots allt visat intresse och registrerar en ljummen budgivning är jag beredd att betala ett timpris på max 350 SEK/timme + annonskostnader. Som köpare däremot är just den mäklaren guld värd. Jag själv och flera bekanta har gjort goda bostadsaffärer när vi köpt av dåliga mäklare.

mvh
David

Jag kan tvärr bara hålla med de som tycker att mäklarna bara jagar en underskrift för att sedan inte lyfta rumpan förutom om man hotar med Sverker på Plus!

Sverker är nog sveriges mest fruktade/älskade/hatade man.

mvh
David

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.