P
Fairlane Fairlane skrev:
Ja och nej. Polis och rättsväsende gör vad man kan, men självklart kommer rån och kriminella människor alltid finnas. Det har alltid funnits och kommer alltid finnas, tror man något annat så är man naiv.
det kommer bli värre i Sverige. Går inte stoppa det. Kommer bli en skurkstat.
 
Fairlane
Johan1975z skrev:
det kommer bli värre i Sverige. Går inte stoppa det. Kommer bli en skurkstat.
Det är din bild, jag delar den inte, men jag respekterar din åsikt. Då får jag rekommendera en flytt till ett land som saknar kriminallitet och önska dig lycka till.
 
  • Gilla
LaT och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
A Anders_Nilsson skrev:
Till och med Amnesty tycker det är tråkigt att det skjuts
Nämen, till och med Amnesty? Man hade ju förväntat sig att de skulle tycka att alla dessa skjutningar var bra...
 
  • Haha
  • Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Det är din bild, jag delar den inte, men jag respekterar din åsikt. Då får jag rekommendera en flytt till ett land som saknar kriminallitet och önska dig lycka till.
om du hade läst vad jag har skrivit, så skrev jag att jag kommer flytta till en sjötomt framöver. Jag äger marken runtomkring så ingen kommer får bygga där. Det är många som börjar flytta ifrån storstäderna nu.
Hoppas inte dina barn eller barnbarn blir våldtagna eller mördade i framtiden!
 
Fairlane
Johan1975z skrev:
om du hade läst vad jag har skrivit, så skrev jag att jag kommer flytta till en sjötomt framöver. Jag äger marken runtomkring så ingen kommer får bygga där. Det är många som börjar flytta ifrån storstäderna nu.
Hoppas inte dina barn eller barnbarn blir våldtagna eller mördade i framtiden!
Det hoppas jag också och jag tror inte det kommer ske. Men du väljer alltså att stanna i en skurkstat...
Bara så att du vet, det händer saker ute på landet också, men jag hoppas att allt går bra för dig.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Med tanke på vad jag läser här om hur en del uppfattar situationen i landet idag så behöver det bli ytterligare värre innan en majoritet förstår allvaret
 
  • Gilla
big mike och 7 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Med tanke på vad jag läser här om hur en del uppfattar situationen i landet idag så behöver det bli ytterligare värre innan en majoritet förstår allvaret
Antagligen har dom inte bott i orten. Själv fick jag nog när grabben hamnade i en skola där den här typen av folk gick. Och även när man svänger förbi Hjällbo centrum på kvällen för att hämta upp ett paket och gängen man läst om i tidningarna står och hänger utanför och ger en ilskna blickar för att man är en jävla svenne. Men jag har bott i Biskopsgården och Angered många år så jag har förstahandserfarenhet.
 
  • Gilla
  • Ledsen
videopac och 3 till
  • Laddar…
P
A Anders_Nilsson skrev:
Antagligen har dom inte bott i orten. Själv fick jag nog när grabben hamnade i en skola där den här typen av folk gick. Och även när man svänger förbi Hjällbo centrum på kvällen för att hämta upp ett paket och gängen man läst om i tidningarna står och hänger utanför och ger en ilskna blickar för att man är en jävla svenne. Men jag har bott i Biskopsgården och Angered många år så jag har förstahandserfarenhet.
Modigt av dig. Tycker det räcker att besöka vissa centrala delar av Göteborg. Jag blev söndermisshandlad efter bion av ett invandrargäng när jag var liten. Undviker att utsätta mig och framförallt min familj för fara. Går bra att vara naiv tills det är för sent.
 
  • Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
Myrstacken
makhno_ makhno_ skrev:
Vilka räddharar! Jag kan inte förstå att folk är så fega. Fattar det inte. Ja det har varit flera skjutningar och mord där jag bor. Är inte det minsta rädd.
Hur pallar man åka bil eller klättra på stegar med den rädslan och riskanalysen.

Sen är det förstås fördjävligt att folk far illa av brottslighet.
Räddharar?? Bodde i Tynnered i 9 år.. Under dessa nio åren blev jag utsatt för försök till rån två gånger båda gångerna misshandlad men lyckades komma undan utan att bli rånad..
Pågående inbrott i min bil men jagade iväg dom innan de kom in i bilen.
2 trappuppgångar bort var det ett jävla liv skrik osv gick ut på altanen för att se vad som försigick.
Ett gäng misshandlar en kille så jag vrålar och går dit för att lugna ner situationen.
Den ene killen drar kniv och säger åt mig att inte lägga mig i för då dör jag, säger till killen att lägga ner och skärpa till sig.
Precis därefter kommer polisen och alla springer.
Frugan blev nersparkad 2 gånger när hon cyklade från gymmet och de snodde handväskan av henne.
En tredje gång försökte de släpa in henne i ett buskage de var inte ute efter pengar den gången...
Efter det slutade hon gå på gymmet.
Svärmor blev rånad på väg till frölunda torg ett stenkast ifrån oss.
Efter det vågade hon inte gå själv dit längre.
Frugans mormor bodde i samma område ett gäng trängde sig in när hon och väninnor spelade bingo och satte pistol mot hennes huvud och stal väska och smycken.. ( var med på efterlyst)
Min svåger åkte motorcykel till oss och hälsade på när han skulle därifrån blev han påhoppad av ett gäng de tog hans motorcykel samt misshandlade honom..
Min andra svåger blev rånad när han gick hem själv från bussen efter en krogkväll de tog hans mobil kollade på facebook vad han hette de tog fram bild på hans barn och sa att anmäler han råkar barnen illa ut.. innan dom stack högg dom honom i armen med kniv..
Samtliga händelser var utförda av invandrarkillar..
Känns riktigt skönt att ha flyttat därifrån.
Även båda svågrarna har numer lämnat staden för sina barns skull.
Men jag erkänner att jag är rädd särskilt när jag gick ut i kalsonger, strumpor och tshirt och fram till ett gäng på 5-6 killar som misshandlar en annan.
Det hade ju du med gjort eftersom du inte är rädd för någonting..
 
  • Gilla
  • Ledsen
big mike och 8 till
  • Laddar…
Altså hur kan man vara så dum och gå runt med rolexklocka synligt?

Rolexklockor hör hemma i kassaskåpet. Punkt.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
P
Myrstacken Myrstacken skrev:
Räddharar?? Bodde i Tynnered i 9 år.. Under dessa nio åren blev jag utsatt för försök till rån två gånger båda gångerna misshandlad men lyckades komma undan utan att bli rånad..
Pågående inbrott i min bil men jagade iväg dom innan de kom in i bilen.
2 trappuppgångar bort var det ett jävla liv skrik osv gick ut på altanen för att se vad som försigick.
Ett gäng misshandlar en kille så jag vrålar och går dit för att lugna ner situationen.
Den ene killen drar kniv och säger åt mig att inte lägga mig i för då dör jag, säger till killen att lägga ner och skärpa till sig.
Precis därefter kommer polisen och alla springer.
Frugan blev nersparkad 2 gånger när hon cyklade från gymmet och de snodde handväskan av henne.
En tredje gång försökte de släpa in henne i ett buskage de var inte ute efter pengar den gången...
Efter det slutade hon gå på gymmet.
Svärmor blev rånad på väg till frölunda torg ett stenkast ifrån oss.
Efter det vågade hon inte gå själv dit längre.
Frugans mormor bodde i samma område ett gäng trängde sig in när hon och väninnor spelade bingo och satte pistol mot hennes huvud och stal väska och smycken.. ( var med på efterlyst)
Min svåger åkte motorcykel till oss och hälsade på när han skulle därifrån blev han påhoppad av ett gäng de tog hans motorcykel samt misshandlade honom..
Min andra svåger blev rånad när han gick hem själv från bussen efter en krogkväll de tog hans mobil kollade på facebook vad han hette de tog fram bild på hans barn och sa att anmäler han råkar barnen illa ut.. innan dom stack högg dom honom i armen med kniv..
Samtliga händelser var utförda av invandrarkillar..
Känns riktigt skönt att ha flyttat därifrån.
Även båda svågrarna har numer lämnat staden för sina barns skull.
Men jag erkänner att jag är rädd särskilt när jag gick ut i kalsonger, strumpor och tshirt och fram till ett gäng på 5-6 killar som misshandlar en annan.
Det hade ju du med gjort eftersom du inte är rädd för någonting..
Ja, men tänk på alla spännande maträtter vi fått samtidigt, lite små skitsaker som personlig säkerhet får man faktiskt ge upp för något så fantastiskt!
 
P
S sebastiannielsen skrev:
Altså hur kan man vara så dum och gå runt med rolexklocka synligt?

Rolexklockor hör hemma i kassaskåpet. Punkt.
Det är alltså rånoffrens fel att de blir rånade?
Fräscht resonemang!
 
  • Gilla
big mike och 9 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Fräscht resonemang!
Så du menar att om jag tar en stoooor bunt med sedlar, och lägger på valfri parkbänk helt öppet och synligt, och sedan kommer tillbaka imorgon, så är det inte mitt fel att sedlarna är försvunna?

Eller om jag fyller hela baksätet med guldtackor, så är det inte mitt fel sedan att rutan till bilen är sönderslagen imorgon och guldtackorna försvunna?
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
P
S sebastiannielsen skrev:
Så du menar att om jag tar en stoooor bunt med sedlar, och lägger på valfri parkbänk helt öppet och synligt, och sedan kommer tillbaka imorgon, så är det inte mitt fel att sedlarna är försvunna?

Eller om jag fyller hela baksätet med guldtackor, så är det inte mitt fel sedan att rutan till bilen är sönderslagen imorgon och guldtackorna försvunna?
Hur degenererad är du? Det är självklart den person som tar något som inte tillhör den som skall klandras. Sedan kvittar det vad det är knappnål eller silverskål.

Vad är det för samhälle du vill ha?
 
  • Gilla
big mike och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.