21 628 läst ·
161 svar
22k läst
161 svar
Mäklare utsatta för rån vid visningar
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Det handlar om att du inte vill att dina barn skall tvångsrekryteras av gängen.Tro inte att det bara är att säga nej.makhno_ skrev:
Vilka räddharar! Jag kan inte förstå att folk är så fega. Fattar det inte. Ja det har varit flera skjutningar och mord där jag bor. Är inte det minsta rädd.
Hur pallar man åka bil eller klättra på stegar med den rädslan och riskanalysen.
Sen är det förstås fördjävligt att folk far illa av brottslighet.
Ja, en i Söderort åker Lambo till visningar, stinkandes av bakfylla. Känns seriöst.G OMathson skrev:
Fastighetsbyrån använder inte jag, och köper inte därifrån heller.
Mycket skumrask i upplägg och liknande.
makhno_ skrev:
Vilka räddharar! Jag kan inte förstå att folk är så fega. Fattar det inte. Ja det har varit flera skjutningar och mord där jag bor. Är inte det minsta rädd.
Hur pallar man åka bil eller klättra på stegar med den rädslan och riskanalysen.
Sen är det förstås fördjävligt att folk far illa av brottslighet.
Jag är rädd om min dotter, inget annat.
Det handlar ju mycket om att man inte mår bra av att bo nära "klientelet" som står för stöket och våldet.makhno_ skrev:
Vilka räddharar! Jag kan inte förstå att folk är så fega. Fattar det inte. Ja det har varit flera skjutningar och mord där jag bor. Är inte det minsta rädd.
Hur pallar man åka bil eller klättra på stegar med den rädslan och riskanalysen.
Sen är det förstås fördjävligt att folk far illa av brottslighet.
Dödligt våld är toppen på ett isberg, den stora volymen av kriminella begår allt från ofredanden till rån.
Drägg hänger och står och spottar utanför affärer och köpcentrum och i P-garage etc.
Jag skulle aldrig vilja låta mina barn växa upp och få det klimatet normaliserat.
För att inte tala om hur det kan vara i skolorna.
Gick själv i Tensta på 80-90-talet och jä**la Ho**, Jä** Jude, jag ska knu**a din mamma etc var std språkbruk redan då av den lättkränkta skaran macho killlar.
Redigerat:
Man väljer var man bor ofta.makhno_ skrev:
Vilka räddharar! Jag kan inte förstå att folk är så fega. Fattar det inte. Ja det har varit flera skjutningar och mord där jag bor. Är inte det minsta rädd.
Hur pallar man åka bil eller klättra på stegar med den rädslan och riskanalysen.
Sen är det förstås fördjävligt att folk far illa av brottslighet.
Jag väljer att inte bo i utsatt område =) Jag flyttar om det skulle bli ett utsatt område. Men det kommer troligtvis inte bli det, iallafall inte inom närmsta 20 åren med de grannar jag har idag.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Rätt många mäklare jag sett de senaste åren har haft lite dyrare bilar, ibland väldigt dyra men naturligtvis inte alla. Har varit på rätt många visningar då vi letat bostäder till släktingar, sen har en hel del fastigheter sålts dyrt där jag bor där jag sett mäklarbilarna. Vad mäklare tjänar kontra arbetsinsats är nog också väldigt olika men visst finns det en hel del som tjänar bra. Inga jag tycker synd om alla fall.Huddingebo skrev:
Har aldrig någonsin sin sett en mäklare som har haft en jättedyr bil.
Medellönen för mäklare är inte speciellt hög, inte alls så hög som många tror.
Däremot så finns det ett fåtal "toppmäklare" som tjänar mkt bra.
De jobbar också betydligt mer än 40tim per vecka.
Men det rör sig inte om så värst många.
Jag känner flera personer som har jobbat eller jobbar som mäklare.
Får man fråga var man bor om det är väldigt dyra bilar mäklaren har?G OMathson skrev:Rätt många mäklare jag sett de senaste åren har haft lite dyrare bilar, ibland väldigt dyra men naturligtvis inte alla. Har varit på rätt många visningar då vi letat bostäder till släktingar, sen har en hel del fastigheter sålts dyrt där jag bor där jag sett mäklarbilarna. Vad mäklare tjänar kontra arbetsinsats är nog också väldigt olika men visst finns det en hel del som tjänar bra. Inga jag tycker synd om alla fall.
I norra skåne kör de alltid ut med vanliga svenssonbilar. Var på en visning i helgen och mäklaren körde en rätt gammal hyundai santa fe.
Jag tycker faktiskt det är synd att en mäklare ska bli rånad när de jobbar.
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Helt rätt. Anställd på storföretag sedan 20 år, har inga avdrag förutom räntan på bolånet, fackligt organiserad i över 30 år, har alltid varit medlem i a-kassan. Höginkomsttagare och betalar mycket skatt. Håller inte på och fifflar utan jag har bara min lön.L lat skrev:
Och jag säger - vad FAN får jag för pengarna?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Enligt statistiken tjänar den genomsnittlige mäklaren väldigt blygsamt. Säljer man i rätt område täljs det sannolikt guld. Samtidigt kämpar kanske en landsbyggdsmäklare i två år för att sälja en villa för under miljonen.G OMathson skrev:Rätt många mäklare jag sett de senaste åren har haft lite dyrare bilar, ibland väldigt dyra men naturligtvis inte alla. Har varit på rätt många visningar då vi letat bostäder till släktingar, sen har en hel del fastigheter sålts dyrt där jag bor där jag sett mäklarbilarna. Vad mäklare tjänar kontra arbetsinsats är nog också väldigt olika men visst finns det en hel del som tjänar bra. Inga jag tycker synd om alla fall.
Det var väl en svacka ett tag då mäklare inte längre kom rullande i tyska premiumbilar i Stockholmstrakten, men det oskicket kanske är tillbaka? Länge sedan jag kollade på bostad i Stockholm.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Stockholm, ni kanske har hört det va dyrt från början och att priserna gott upp sjukt mycketRkarlsson skrev:
Men de säljer väl då dyra objekt =) Alltså så dyra så att det skall vara löjligt högt.G OMathson skrev:
Våra dyraste vanliga villor ligger väl på max 6-7 miljoner och då får du ett lyxhus vid sjön. Dyraste ovanliga villan låg väl på 12, då ingick typ 500 kvm, 6-7 garageplatser, allt inhägnat. Helikopterplatta, kantarellskog och lite smått och gott. Men hade mäklaren till det kört upp till det huset med en ferrari så hade den fått bli hämtad med en bärgare
Klocka för 130.000 kr, ja det var nog inte från Hemverket då.