R Riverground skrev:
Han flirtade ju efter att det stod klart att det inte skulle bli en affärstransaktion eller att kvinnan skulle bli kund... Formellt fel men herregud vad torrt samhället blir om människor inte kan få flirta oskyldigt.
Precis. Ska man hela tiden anpassa sig efter extrema människor så får vi ett samhälle som ingen vill ha.

Okarlsson Okarlsson skrev:
Men det oprofessionella beteendet är väl lika mycket att han tagit hennes personuppgifter för privat ändamål. Det hade varit lika illa i min mening om han smsat och frågat om hon funnit gud, kunde vara hundvakt eller var intresserad av att köpa Tupperware.

Mäklarsamfundet skiter nog i vad det oprofessionella beteendet var för något. Ni som tycker att det är stört omöjligt att hitta en partner nu för tiden för era gamla taktiker inte fungerar behöver nog tänka till :rofl: det liggs inte mindre nu än förr, och folk lyckas utan att mannen släpar iväg kvinnan i håret till grottan:thinking:
Detta är ju det relevanta som många missar: han har använt sig av hennes telefonnummer i helt annat syfte än hon godkände när hon gav det till mäklaren. Att utnyttja sin tillgång till folks personuppgifter på detta sätt är väldigt oprofessionellt och inte konstigt om det upplevs som obehagligt oavsett hur oskyldigt eller trevligt smset formulerades.

• Gilla
  • Haha
linneac och 7 till
  • Laddar…
engs
J Jope09 skrev:
Detta är ju det relevanta som många missar: han har använt sig av hennes telefonnummer i helt annat syfte än hon godkände när hon gav det till mäklaren. Att utnyttja sin tillgång till folks personuppgifter på detta sätt är väldigt oprofessionellt och inte konstigt om det upplevs som obehagligt oavsett hur oskyldigt eller trevligt smset formulerades.
Fast tänk hur många lyckliga par och familjer som skapats av sådant "missbruk" med tanke på hur många som träffas genom jobbet på något sätt.

• Gilla
LaT och 2 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Precis. Ska man hela tiden anpassa sig efter extrema människor så får vi ett samhälle som ingen vill ha.
Skylt med texten "Här skulle det stå något roligt MEN någon kan bli KRÄNKT" hålls av personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
martinradbo och 4 till
  • Laddar…
Jag råkade fastna framför Gift vid första ögonkastet, det var några millenials där som dejtade. Grabben lyssnar på björn Rosengren på midsommar hans date bröt ihop av det .

Generation z verkar inte vara något och hänga i granen

• Haha
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag råkade fastna framför Gift vid första ögonkastet, det var några millenials där som dejtade. Grabben lyssnar på björn Rosengren på midsommar hans date bröt ihop av det .

När var det avsnittet? Finns det på nätet? Känns som man behöver de det för att göra en studie i generation z

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Karlia
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:

"Råkade fastna". Jojo, det brukar heta så :)

• Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Björn Rosengren. :crysmile:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
…Ström…

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Haha,blev lite fel

Karlia Karlia skrev:
"Råkade fastna". Jojo, det brukar heta så :)
Haha, är gräsänkling i två veckor ,finns mycket tid

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
J Jope09 skrev:
Alternativt kunde det bli en romantisk historia av det hela.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
J Jope09 skrev:
[klipp] inte konstigt om det upplevs som obehagligt oavsett hur oskyldigt eller trevligt smset formulerades.
Fast detta är ju inte applicerbart om kvinnan hade känt en attraktion till mäklaren. Hon kunde lika gärna trånat och hoppats på att han skulle skicka precis ett sånt här sms. Hon skulle blivit överlycklig och tokkär och känt sig sedd och uppskattad när sms:et kom och sagt "Jag trodde aldrig du skulle fråga!".
Det hade blivit bröllop, barn och lycka i alla sina dagar.

Hon hade knappast, efter tredje dejten sagt "Jag älskar dig, vill du flytta in i mitt hus? Förresten, jag var tvungen att anmäla dig till mäklarinspektionen eftersom du använde mitt mobilnummer på ett otillbörligt sätt. Men ska vi ha vita eller blåa tapeter?"

• Haha
  • Gilla
Kirre2 och 3 till
  • Laddar…
Hela diskussionen är ju bisarr. Självklart skall man vara professionell och inte ragga på kunder. Oavsett bransch. Och det är oerhörd skillnad på yrkesmannen och kunden, det borde alla som hängt på Byggahus mer än en månad ha fattat, om man inte plockat upp det innan.

• Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.