Tjena! Mitt första inlägg här :)

Vart med och budat på ett fritidshus/permanentboende, men hoppade av pga att mäklaren blev sne när jag ville ta dit besiktningsman. "Säljarna vill ha snabb och problemfri försäljning"

Jag har bostadsrätt som jag skulle skatta vinsten för och göra mig skuldfri, och köpa detta kontant.

Det är inget paket ägg jag ska införskaffa!!!

Verkar ju långt från seriöst... Besviken!!!

Näe, inget man vill eller ska behöva höra från en seriös mäklare.

Fast det är väll inte mäklaren som bestämmer det. Som du själv skriver "säljaren vill ha en snabb affär". Säljaren var kanske varit väldigt tydlig med detta mot mäklaren.

Sålde själv hus rätt nyligen och hade lätt valt att sälja till någon som inte ville besiktiga, även om jag fått några kronor mindre.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Microkatten
Det är knappast i köparens intresse att inte besiktiga. Anmäl mäklaren. Han har skyldighet att även tillvarata köparens intressen.

En vän till mig sålde sin lägenhet nyligen: Han kom underfund med att han satt för lågt utgångspris; det blev inget budgivningsrace på hans dyra objekt i landsortsstaden som det kan bli i Stockholm.

Bara en budgivare gav sig till känna och hon bjöd utgångspris.

Då meddelade han att han ångrat sig, till mäklaren, och ville ha en 10% högre summa som utgångsbud: Då fick han skäll som fan av mäklaren som kallade honom "omoralisk". Man har väl rätt att ångra sig?

Nåväl den ende budgivaren som fanns var såpass intresserad av just den här våningen att hon lade ett nytt bud mitt mellan det gamla och det nya priset. OK, sade min vän, vi har en deal.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.