4 804 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Makita, "rea" på Optimera
Fick hem ett reklamblad från Optimera där de hade sänkta priser på en del Makita-produkter, bl.a. cirkelsåg 5604R (999SEK) och skruvdragare BDF343SHE (1699SEK). Är det bra maskiner och är det prisvärt? Jag är i behov av cirkelsåg....
Kan bara tala för skruvdragaren. Har ett antal olika skruvdragare/impact driver både blå Bosch och Makita. Just denna har jag haft i ca3år innan den fick ett nytt hem och använt ganska mycket, ett par saker som jag gillar är laddaren. Den är både snabb och passar även 18v. Det andra är hur den ligger i handen, passar mig bra.
Med tanke på att det är en 14,4v så är storleken på borr begränsad.
Skulle jag rekomendera den? Ja, till det priset skulle jag det. (den passar inte till stor byggaren, men gott och väl till hemma byggaren).
Cirkelsågen finns det lite om skrivit om här på forumet, 999:- känns som ett bra pris. Är nog till och med svårt att hitta den så billigt i UK.
Med tanke på att det är en 14,4v så är storleken på borr begränsad.
Skulle jag rekomendera den? Ja, till det priset skulle jag det. (den passar inte till stor byggaren, men gott och väl till hemma byggaren).
Cirkelsågen finns det lite om skrivit om här på forumet, 999:- känns som ett bra pris. Är nog till och med svårt att hitta den så billigt i UK.
Vet inte om du hunnit köpa nåt än men den cirkelsågen köpte jag 2004, otroligt att den säljs ännu. Det är iafa en bra såg som jag byggt mina köksluckor med, inget jag kan rekommendera men det funkar. Jag hade inte ekonomi att skaffa bänksåg eller sänksåg på den tiden.
Sågen bara går och går... Den är rätt lätt och tillräckligt stark för det mesta jag vill såga i.
Under tusen är ett kalaspris. Skulle direkt köpa en om jag nu inte redan hade en som funkar utmärkt, efter 8 år? Tror jag betalade 1600 för den då.
Sågen bara går och går... Den är rätt lätt och tillräckligt stark för det mesta jag vill såga i.
Under tusen är ett kalaspris. Skulle direkt köpa en om jag nu inte redan hade en som funkar utmärkt, efter 8 år? Tror jag betalade 1600 för den då.
Jag såg idag att Optimera i Vara hade 50% på Festools frässtål. Jag har ingen aning hur det blir prismässigt mot andra handlare då jag ännu inte fastnat i det träsketbonnier skrev:
Optimerahandlaren har fortfarande kvar sitt erbjudande, och jag har fortfarannde inte slagit till. Kan nog bli på K-rauta kanske, för där har jag lite rabattcheckar att lösa in, 350 pix eller så. Anledningen till att jag drar på det är att jag velar om jag ska ha en sänksåg eller inte, fast jag behöver egentligen båda delarna...den gamla cirkelsågen börjar kännas färdig för skroten. Det är ett billighetsmärke men har hållt förvånansvärt länge och då har jag använt den ganska så mycket.
Klicka här för att svara
