28 379 läst ·
296 svar
28k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 296 inlägg
Så farligt är det väl inte med cykelhjälmar? I alla fall inte på barn.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Skogsägare
· 23 296 inlägg
Jag förstår din poäng, den är inte direkt subtil. Jag tycker bara att det är fånigt att jämföra en 1700-talsbyggnad i Nationalstadsparken med förtätningen i Hagastan.
För egen del är jag glad att man bygger högt och tätt där man kan. Det är en glädjande återkomst av ett riktigt stadsideal efter 80 år av stadsplanering av folk som hatar städer.
Tycker jag att allt är snyggt? Nej. Men jag hoppas att det är en återgång till att bygga vettig kvartersbebyggelse på ett sett som inte skett sen före modernismens intåg (som av en händelse en tid efter vilken inte du heller gillar byggnadsstilen om jag minns rätt).
För egen del är jag glad att man bygger högt och tätt där man kan. Det är en glädjande återkomst av ett riktigt stadsideal efter 80 år av stadsplanering av folk som hatar städer.
Tycker jag att allt är snyggt? Nej. Men jag hoppas att det är en återgång till att bygga vettig kvartersbebyggelse på ett sett som inte skett sen före modernismens intåg (som av en händelse en tid efter vilken inte du heller gillar byggnadsstilen om jag minns rätt).
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Bygg en ny stad istället. Vi vill inte ha skiten i fina gamla kvarterNötegårdsgubben skrev:
Jag förstår din poäng, den är inte direkt subtil. Jag tycker bara att det är fånigt att jämföra en 1700-talsbyggnad i Nationalstadsparken med förtätningen i Hagastan.
Skogsägare
· 23 296 inlägg
Det är lugnt, det är väl i Solna det vi ser åt båda håll.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Skogsägare
· 23 296 inlägg
Är det inte lite sossigt att hela tiden fokusera på vad andra gör på sin mark. 
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag följer en snubbe som heter Henrik Jönsson på youtube. Han har mycket vettiga åsikter. Men han är libertarian. Mao det ska inte finnas några regleringar öht. Folk ska få göra vad de vill. Det funkar tyvärr inte i ett samhälle med 99.9% idioter.
Skogsägare
· 23 296 inlägg
Liksom liberalkonservatism är en bastard av liberalism och ”bevara det jag gillar”?AndersMalmgren skrev:
Problemet i frågan är kanske hur olika liberalism definieras. Från folkpartism till anarkokapitalism.
Skogsägare
· 23 296 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg