28 467 läst ·
296 svar
28k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Ett par derbys är det också, typNyfniken skrev:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/edward-green-dover-split-toe-derby-chestnut.html
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 906 inlägg
För fem–tio år sen kom det ju lite drägligt snygga skor för vuxna med gummisula, men den trenden höll inte. Som någon som går sisådär en mil om dagen arbetsklädd skulle jag gärna se vettiga promenadskor med bra ovanläder, men så fort man ska gå mycket ska man tydligen ha fotbeklädnad som om man var på väg till skogs.
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Skorna ovan har en sjukt bra gummisula. Jag gillar ju läder bäst för "känslan". Men ibland får man ta en för ergonominNötegårdsgubben skrev:
För fem–tio år sen kom det ju lite drägligt snygga skor för vuxna med gummisula, men den trenden höll inte. Som någon som går sisådär en mil om dagen arbetsklädd skulle jag gärna se vettiga promenadskor med bra ovanläder, men så fort man ska gå mycket ska man tydligen ha fotbeklädnad som om man var på väg till skogs.
För pöbeln finns trots allt alternativ. Tex denna sko som liknar derbyn, och grym gummisula. Kör den själv när jag inte vill förstöra finpjucksen. Föredrar annars Todd's loafers men där är stötuptagningen noll och diskarna klagar högljutt. Dock är lädret snudd på outslitligt, så funkar fint kortare sträckor eller i bilen, på cykeln.AndersMalmgren skrev:
https://feetfirst.se/bugatti-niccolo-exko-bruna-324301
https://www.tods.com/us-en/Men/Shoes/Loafers/c/213-Tods/
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Jag är också loafers-älskare.J Jocke Best skrev:För pöbeln finns trots allt alternativ. Tex denna sko som liknar derbyn, och grym gummisula. Kör den själv när jag inte vill förstöra finpjucksen. Föredrar annars Todd's loafers men där är stötuptagningen noll och diskarna klagar högljutt. Dock är lädret snudd på outslitligt, så funkar fint kortare sträckor eller i bilen, på cykeln.
[länk]
[länk]
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 112 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 112 inlägg
@Staffans2000 Lustigt att du nämner just den modellen. Jag växte upp i sådana skor, fast då tillverkad av Vagabond. Fick ett ryck förra året, antagligen i samband med någon Steve McQueen-session, att jag ville ha sådana igen. Köpte två i den lite högre modellen, dels i svart och i cognac. Kanonskor! Älskar rågummisulor generellt, funkar på alla underlag.

Loafers däremot... tvi!

Loafers däremot... tvi!
Det där är ju klassiska sk Playboyskor som morsan tvingade på en på 70talet. Kommer ihåg att dom jävlarna smälte fast i garderoben när solen låg på.MultiMan skrev:
@Staffans2000 Lustigt att du nämner just den modellen. Jag växte upp i sådana skor, fast då tillverkad av Vagabond. Fick ett ryck förra året, antagligen i samband med någon Steve McQueen-session, att jag ville ha sådana igen. Köpte två i den lite högre modellen, dels i svart och i cognac. Kanonskor! Älskar rågummisulor generellt, funkar på alla underlag.
[bild]
Loafers däremot... tvi!![]()
https://www.lester.se/varumarken/playboy
För att återgå till ämnet, Staffan jag snörar på mina nästa gång när 7:an får ett besök i storstaden
Redigerat:
Kan vara så att vi har olika defintion på sneakers, men det är inget man joggar i. Jag är plattfot och kör med Ecco på vardagsskorna för dom har en dämpning och sula som passar mina fötter men ska jag jag springa en mil eller så använder jag grejer som som känns som slalompjäxor, inte alls trevliga att gå i men dom funkar för löpning oerhört bra. Men har nog inte gått i gympaskor publikt annars senaste 20 åren om jag inte just joggar eller sportar på nåt sätt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Här har du bilder på gympaskor som inte ska bäras utanför träningenV Ville_Vessla skrev:Kan vara så att vi har olika defintion på sneakers, men det är inget man joggar i. Jag är plattfot och kör med Ecco på vardagsskorna för dom har en dämpning och sula som passar mina fötter men ska jag jag springa en mil eller så använder jag grejer som som känns som slalompjäxor, inte alls trevliga att gå i men dom funkar för löpning oerhört bra. Men har nog inte gått i gympaskor publikt annars senaste 20 åren om jag inte just joggar eller sportar på nåt sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga av dom där duger att springa i, men mina döttrar har säkert 3 par var som ser ut som det där som dom går till skolan med, men det är OK, tjejer i yngre tonåren har ju annan uppfattning men vuxna som går omkring med dylikt är ju lite som att gå med foppatofflor.
Renoverare
· Stockholm
· 21 227 inlägg
Vuxna män i min ålder (40) går runt med sådant, helt galetV Ville_Vessla skrev:
Iofs har ju nån haft foppatofflor på Oscarsgalan häromdagen.