Försöker dra mina högtalarkablar bakom väggen för att sen släppa ut kablarna vid listen.
Dock är det en yttervägg (väggen mot grannen) och har isolering i sig och mina idéer är slut hur jag ska lyckas få igenom kablarna. Har gjort 10mm hål uppe och ner. Hålet uppe är borrat snett neråt.

Har försökt med neodymmagneter men eftersom isoleringen är så packad samt de finns ingen plast bakom så vill de inte gå. Även testat dragfjäder, lock från kabelkanal (dock var den inte så styv så den åkte bara in mer i väggen än rakt ner.)

Hittade Magnepull XP1000-LC http://www.magnepull.com/ som ser väldigt lovande ut dock inget inköpsställe här i Sverige.
Någon som vet om de går få tag på här? Om inte någon säker sida från utlandet som kan rekommenderas?

Annars ni elektriker har ni några andra tips hur jag kan lyckas?
Ni måste väl stöta på såna här problem dagligen. :cool:

//Jokke

Ytterväggar brukar vara svåra.

Som du nämnt så ä ett lock till en kabelkanal rätt så effektivt fö det mesta. Gäller att hitta en som är styv nog.
Annars kan man köra najtråd och försöka "trycka igenom" Pianotråd har räddat en några gånger. Spec vid rörstopp.
Mata in Femtioelva meter och hoppas att det inte bli en storknut och att man hittar kabel någonstans och drar ut så mycket man behöver och backar tillbaka det överflödiga.

Annars Är det bara en målad vägg så gör något doshål på mitten av sträckan.. Spara Ringen som blir kvar. Sätt en liten träbit in i hålet och skruva fast ovan och nedanför doshålet. skruva sedan fast den gipsbiten du fick över och spackla det lilla som behövs och måla över.

Ett VP 16 brukar duga ibland. Jag tycker allt som oftast det är enklare att Fiska med lock eller vprör eller tumstock nerifrån och upp och övriga metoder uppeifrån och ner.

Najtråd ser ju rätt lovande ut, får kika närmare på de.
Väggen är ganska nytapetserad så att göra mer åverkan skippar jag helst :p
Typiskt att man ska komma på att man vill ha högtalare på vägg så här i efterhand men men.

Mer tips mottages gärna

tack

Problemet med den är att den är lätt att bryta av om den böjs lite för mycket, däremot är den utmärkt till att trycka in i lite grövre rör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.