Firman renoverar även badrum nr 2 o nu börjar oron. Mattan i duschen har inte kommit ända in i hörnet varav det bildas en ficka, som ett hål där man får in fingret. Påpekade detta varav han värmer mattan o försöker trycka in den. Dock ser jag ingen skillnad. Går detta fixa? Kan man täta på nå snyggt o godkänt sätt? Visst det ser inte super fint ut men jag är mest rädd för vattnet skall skvätta in under våtrumstapeten. En annan sak hur är det korrekta sättet att sätta bården? Kant i kant eller omlott?
lätt panik nu
lätt panik nu
Vad har ni kommit övers om?
Vet inte hur du menar, men uttrycket matta i badrum brukar vara på både golv och vägg. Använder man det så är det också densamma som är tätskiktet i badrummet och det finns regler även för hur detta skall vara utfört. http://www.gvk.se/branschregler/fragor-och-svar
Redigerat:
Ok men hur funkar allt sånt då? Vem betalar o om företaget inte anser sig gjort fel vad kan man göra? Hur medgörlig kan de va? Allt gick hur bra som helst på förra toan.
River man våtrumsmattan på väggen hur går det då med det som sitter bakom samt mattan på golvet?
River man våtrumsmattan på väggen hur går det då med det som sitter bakom samt mattan på golvet?
Hej,
Jag tycker det ser lite tveksamt ut utan att veta. Väggmattan borde sita utanför så det rinner ner på golvet så golvmattan borde klara sig och byte av väggmattan räcker, ev kanske man kan skarva vid lämpliga ställen en bit utanför duschhörnan.
Det bästa och lättaste sättet att få dem att göra detta är om du inte betalt allt ännu och kan försöka ha det som påtryckningsmedel.
Jag är bara en glad forumamatör som försöker lugna och hjälpa till lite så ta råden med en nypa salt så hoppas vi någon mer kunnig kommer med klara besked snart
Mvh
Bambi
Jag tycker det ser lite tveksamt ut utan att veta. Väggmattan borde sita utanför så det rinner ner på golvet så golvmattan borde klara sig och byte av väggmattan räcker, ev kanske man kan skarva vid lämpliga ställen en bit utanför duschhörnan.
Det bästa och lättaste sättet att få dem att göra detta är om du inte betalt allt ännu och kan försöka ha det som påtryckningsmedel.
Jag är bara en glad forumamatör som försöker lugna och hjälpa till lite så ta råden med en nypa salt så hoppas vi någon mer kunnig kommer med klara besked snart
Mvh
Bambi
hörnet har "fäst" lite mer om man får nu inte in fingret, bara bit av nageln. men påpekade även att bården ligger kant i kant med våtrumsväggmattan. Förstått den ska ligga omlott men är det galet att svetsa den?
Kan man ställa krav att vägg o bård ska göras om? Måste alla skivor o skit bakom då också ner?
Försöker bena ut hur jag ska gå tillväga då jag har ingen som helst kunskap i detta och börjar snart känna mig som en gnällig tjej
Kan man ställa krav att vägg o bård ska göras om? Måste alla skivor o skit bakom då också ner?
Försöker bena ut hur jag ska gå tillväga då jag har ingen som helst kunskap i detta och börjar snart känna mig som en gnällig tjej
Ta dit en besiktningsman OMG....bättre att reda ut detta innan du betalt fakturan.....när den väl är betald kommer du nog få problem att få mattläggaren att göra om.......
det kan ju bero på att hörnet är snett då är det knepigt å trycka in matta och ändå kunna fortsätta runt å få den rak därav detta fel... men det kan vara slarv oxå! borde nog kunna gå att värma in den rejält och få det å ta fast...
Håller helt och hållet med ovanstående med sneda väggar men oavsett om mattläggaren slarvat eller glömt värma in hörnet efter satt vägg så får man inte lämna över badrummet utan att ha gjort tätningen mellan golv/vägg och bård/vägg i dusch. Är de seriösa löser dom det med dig oavsett du betalat eller ej men det kanske löser sig snabbare om du håller på pengarna mvh golvläggare
Klicka här för att svara