6 149 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
MacAllister verktyg
Hej,
Var förbi Hornbach och så ett märke som jag inte kännt på tidigare.
MacAllister, fanns en handöverfräs modell stor, 1500w,med upp till 12mm
995kr. Djupinställningsratten kändes dock sådär...
Någon som har provat den eller något annat verktyg från tillverkaren?
/L
Var förbi Hornbach och så ett märke som jag inte kännt på tidigare.
MacAllister, fanns en handöverfräs modell stor, 1500w,med upp till 12mm
995kr. Djupinställningsratten kändes dock sådär...
Någon som har provat den eller något annat verktyg från tillverkaren?
/L
De hade någon kampanj förra (eller var det förrförra?) året, där man fick två eller trehundra rabatt på varje McAllister-verktyg om man lämnade ett gammalt i "pant". Jag kastade in några trasiga kinesmaskiner och fick ut en minidragare, en slip och en borrmaskin för några kronor. Minidragaren är den jag har testat och den är betydligt bättre än en 99-kronare, Li-Ion är det faktiskt. Kvaliteten skulle jag uppskatta är kanske som B&D eller möjligen lite bättre, kanske lite åt Grön Bosch-hållet om man har tur.
MacAllister är Hornbachs eget märke, dock så verkar det hålla hyffsad kvalitet.
De grejerna jag har provkört har känts rätt så stabila faktiskt, jag skulle nog lägga dem strax under grön Bosch på kvalietetsskalan.
Det enda man kan "invända" mot är att de ofta är en aning klumpigare än "märkesverktygen" tycker jag.
Den kampanjen yens snackar om hade de både förra och förrförra året och jag uppfattar det som att de har den varje år, så om du inte är i skrikande behov av handöverfräsen och har något gammalt smäck att byta in så hade jag avvaktat.
De brukar köra kampanjen någon gång nu på sommaren..
250:- rabatt var det i alla fall förra året.
Jag har i alla fall en gammal trasig varmluftspistol som väntar på att få bli en elhyvel
De grejerna jag har provkört har känts rätt så stabila faktiskt, jag skulle nog lägga dem strax under grön Bosch på kvalietetsskalan.
Det enda man kan "invända" mot är att de ofta är en aning klumpigare än "märkesverktygen" tycker jag.
Den kampanjen yens snackar om hade de både förra och förrförra året och jag uppfattar det som att de har den varje år, så om du inte är i skrikande behov av handöverfräsen och har något gammalt smäck att byta in så hade jag avvaktat.
Jag har i alla fall en gammal trasig varmluftspistol som väntar på att få bli en elhyvel
Är detta samma som Bauhaus gamla märke alpha tools? I så fall har jag deras handöverfräs och kan inte rekommendera den mer än på kort sikt som drivankare.CCPusher skrev:MacAllister är Hornbachs eget märke, dock så verkar det hålla hyffsad kvalitet.
Jag har i alla fall en gammal trasig varmluftspistol som väntar på att få bli en elhyvel![]()
--- Mats ---
Jag skulle säga att McAllister är betydligt vassare än Alpha Tools, åtminstone de maskiner jag har provkört på Bauhaus. Alpha Tools känns mer som Julas eller Classes kina-smäck. Jag håller helt med föregående talare som tyckte att McAllister är lite klumpiga. Jag har för övrigt en Kellen borrmaskin med en chuck som vobblar 3cm som väntar på att få bli en fräs eller eller något annat 
Klicka här för att svara