Tjohejasn =) vår i själen

Jo frågan lyder Lysrörarmatur inkopplas till trappbytare

tog bort en gammla armatur och använder ursprliga kabeln svart/blå/gulgrön som kommer ifrån en klotlampa men den är inkopplat i trappbrytar utförande så en bytare i varsin ända av källarvåningen och beroende på ur man sätter på belysningen så är det ström i blå och svart

svart- jord 240v
blå - jord 240v
blå - svart 0v

tilltänkta Lysrörarmaturen är av klassisk 3 / N / Jord / 1 / 2


trappbytare aldrig varit min grej så frågan är hur gör man så det inte säger "poff" när man slår på strömmen igen
 
Trappfunktion eller ej har ingen betydelse om du bara ska byta armatur.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Trappfunktion eller ej har ingen betydelse om du bara ska byta armatur.
okej så är bara att koppla in på N/J/1 som vanligt då =)
 
Ja precis.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.