lillePer skrev:
Som tur var fick jag under benet och kunde ta emot den.
Hehe, det är rätt inställning!

Haha jag undrar om metallen o skruven inte var billigare till ditt ben än det hade varit till pannan ;)

lillePer skrev:
Borde fungera...

När jag och en vän skulle köra in luftvärmepannan 2m hög och 180kg tung på en säckkärra, gled den av kärran och välte. Som tur var fick jag under benet och kunde ta emot den. Pannan höll men benet gick av. Efter det har jag fått benet förstärkt med metall och skruv så nu skall det nog hålla...
Du tog väl åtminstone rostfri skruv till benet?

Den som tog det värst var nog kompisen, han tyckte det var hans fel (vilket det inte var). Han orkade inte lyfta av den på första försöket heller utan var tvungen och släppa ner den en gång till på benet. Haha... Han skar sig gött i handen med då han var tvungen att lyfta i frånluftsventilatonsröret.
Sen trodde han inte på mig när jag sa att benet var brutet (kände hur det knäcktes) utan skulle dra och känna lite själv :-) men när han hörde(!) hur benbitarna knakade mot varandra så var han så snäll och ringde efter en ambulans. Dom körde dock fel och kom fram 48 minuter och 4 samtal senare. Ambulansstationen ligger 10min bort.
Som tur var det så kallt ute att jag frös mer än jag hade ont. Haha och kompisen fick en utskällning av ambulanspersonalen för att han inte hämtat fler filtar och kudde...

Angående skruven så tror jag ganska bestämt att det blev rostrfria iaf A2 skruv för dom fick skruva ut en efteråt och den var 3,5x40mm... Dom andra som sitter kvar vet jag ju däremot inte vad det är för några. Dom sparar ju på allt nu för tiden så dom kanske bara varmförsinkade...

• Gilla
Johnsen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.