Hej! Har precis slipat mitt golv och lagt på ofärgat lut och ofärgad såpa. Jag drömde om ett golv spm ska se ut som ett gammalt såpskurat golv med lite ljus, silvirg ton. Resultatet nu är nu en ful rödgul ton. Ser ut som ett åldrat furugolv. Är så besviken!
Det var snyggt när jag bara hade lagt på luten. Men nu efter 6 omgångar såpning (har fortfarande inte den mättade såpade känslan, utan är lite torr känsla fortfarande) har de fått den här fula färgen.
Kommer det bli bättre med tiden eller ska jag slipa om?
Har tidigare lutbehandlat ett annat golv med vit lut och ofärgad såpa. Då fick jag rätt resultat direkt, (den gången ville jag ha det lite mer vitt)
Det var snyggt när jag bara hade lagt på luten. Men nu efter 6 omgångar såpning (har fortfarande inte den mättade såpade känslan, utan är lite torr känsla fortfarande) har de fått den här fula färgen.
Kommer det bli bättre med tiden eller ska jag slipa om?
Har tidigare lutbehandlat ett annat golv med vit lut och ofärgad såpa. Då fick jag rätt resultat direkt, (den gången ville jag ha det lite mer vitt)
- Kan jag gå på med vitpigmenterad såpa nu i efterhand istället för att få det ljusare?
- Kan också tillägga att det rä totalt fyra rum jag har behandlat. Det försa rummet har den bästa tonen, sen blir det gulare och gulare rum för rum. Det sista rummet jag behandlade är mest gult och fult. Det kan ju inte vara tiden (eftersom behandlingen av hela ytan tog cirka en timme), men är det att såpan blivit missfärgad efterhand?
Har du använt kallt vatten? Uppfetad såpa som tex linoljesåpa?
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
445 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara