Bilden kanske felvisar men ligger inte kanalplasten åt fel håll?
 
yonna yonna skrev:
Bilden kanske felvisar men ligger inte kanalplasten åt fel håll?
OT: Vilken kanalplast?? Möjligt att det korrugerade taket ej är lagt med tillräckligt lutning, men det går ju att sopa eller spola av sånna enklare byggnader nån gång då och då om man orkar och vill.

Har du @Jored bytt den murkna stolpen eller fixat problemet på nått annat sätt?
 
Nej, det här projektet har fått ligga i träda tyvärr. Nu är halva tomten antingen uppgrävd eller sönderkörd av grävmaskin pga byte av trekammarbrunn, så jag är mer inne på att riva pergolan och göra något annat på platsen. Ideer?
 
J Jored skrev:
Nej, det här projektet har fått ligga i träda tyvärr. Nu är halva tomten antingen uppgrävd eller sönderkörd av grävmaskin pga byte av trekammarbrunn, så jag är mer inne på att riva pergolan och göra något annat på platsen. Ideer?
Finns ju tusen saker man kan göra istället på platsen, beror på ditt behov, intresse, vad ni har på tomten i övrigt osv.
Men om ni vill nyttja platsen till något liknande så kanske anlägga en berså där?
 
K Karl Heinz skrev:
Finns ju tusen saker man kan göra istället på platsen, beror på ditt behov, intresse, vad ni har på tomten i övrigt osv.
Men om ni vill nyttja platsen till något liknande så kanske anlägga en berså där?
Ja, vi får se vad det blir. Ska fundera och planera lite med resten av familjen inför nästa år. Den ligger precis i hörnet av tomten, så vet inte vad som går att göra där. Men om det blir så att vi tar ner den vill jag gärna hitta något annat att använda virket till. Gäller bara att ta lös delarna så att inte spikarna dom är sammanfogade med spräcker sönder virket vid nedmontering.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.