1 894 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Lurad
Hej!
Någon mer än jag som trodde att jag kom kom in på riktiga. Byggahus-sidan där någon skrev om ett husköp på exekutiv auktion. Läste det men blev misstänksam för det var som om det var skrivet efter manual. Inte på riktigt.
Vet inte vad mitt misstag får för följder men någon är ju ute efter något , det förstår jag.
Hälsningar
Daggan Maggan
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 654 inlägg
Frågan är egentligen rätt otydlig och omständigheterna är ännu oklarare så:
2. Vad hade sidan du kom in på för webbadress? D.v.s. www.******
3. Det är svårt för oss att tro någonting om vilka webbsidor du besöker
2. Åter till frågan vad du menar med "Kom in på". Om du besökte en annan webbsida än byggahus.se, inte loggade in med dina användaruppgifter och enbart tittade/läste så kommer det inte få några följder överhuvudtaget annat än ev. bortslösad tid.
OM du använda dina Byggahus-användaruppgifter för att logga in på en webbsida med någon annan webbadress än byggahus.se så har någon annan kommit över ditt användarnamn och lösenord till byggahus.se. Då kan den/dom skriva inlägg i ditt namn på forumet och se den informationen du har angett när du blev medlem som t.ex. din emailadress. Om du precis som väldigt många använder samma lösenord på Byggahus.se och till din email så kommer den/dom även åt din email och det kan potentiellt få tråkiga följder.
Med detta sagt så är jag nästan säker på att du kan vara lugn. Låt mig gissa att du skrev in byggahus i Google eller Bing och klickade på en av sökresultaten (raderna) och då till slut hamnade på den misstänkta webbsidan och började läsa om exekutiva auktioner?
Svara på ovanstående frågor så kan vi ge dig ett säkert svar. Det du ev. skulle kunna göra själv på en gång är att kolla om du kommer in på din mail och ev. byta lösenord till mailen. Det behövs sannolikt inte men bara för säkerhets skull, det skadar ändå inte att byta lösenord lite då och då.
1. Förtydliga "Kom in på". Loggade du in med dina Byggahus-användaruppgifter?D Daggan Maggan skrev:
1. Vad det kommer få för ev. följder är som nämnt i början av inlägget helt omöjligt att svara på då vi ännu inte vet omständigheterna.
2. Åter till frågan vad du menar med "Kom in på". Om du besökte en annan webbsida än byggahus.se, inte loggade in med dina användaruppgifter och enbart tittade/läste så kommer det inte få några följder överhuvudtaget annat än ev. bortslösad tid.
OM du använda dina Byggahus-användaruppgifter för att logga in på en webbsida med någon annan webbadress än byggahus.se så har någon annan kommit över ditt användarnamn och lösenord till byggahus.se. Då kan den/dom skriva inlägg i ditt namn på forumet och se den informationen du har angett när du blev medlem som t.ex. din emailadress. Om du precis som väldigt många använder samma lösenord på Byggahus.se och till din email så kommer den/dom även åt din email och det kan potentiellt få tråkiga följder.
Med detta sagt så är jag nästan säker på att du kan vara lugn. Låt mig gissa att du skrev in byggahus i Google eller Bing och klickade på en av sökresultaten (raderna) och då till slut hamnade på den misstänkta webbsidan och började läsa om exekutiva auktioner?
Svara på ovanstående frågor så kan vi ge dig ett säkert svar. Det du ev. skulle kunna göra själv på en gång är att kolla om du kommer in på din mail och ev. byta lösenord till mailen. Det behövs sannolikt inte men bara för säkerhets skull, det skadar ändå inte att byta lösenord lite då och då.
Tack för svar !useless skrev:
I min inkorg hade jag fått ett mejl som jag trodde kom från Byggahus.se.. Slarvigt att inte kolla noga så klart, men har är ju inte alltid stenkoll. Jag får väldigt många mejl. Men om jag minns helt rätt så var det någon som hade kommenterat på ett tidigare inlägg som jag också kommenterat.. Men plötsligt kom inlägget om exekutiv auktion upp. Fattar verkligen inte hur det gick till. Men jag hade inte loggat in.
Hälsn Daggan Maggan
Tack för svar!B Bästerortarn skrev:Frågan är egentligen rätt otydlig och omständigheterna är ännu oklarare så:
1. Förtydliga "Kom in på". Loggade du in med dina Byggahus-användaruppgifter?
1. Vad det kommer få för ev. följder är som nämnt i början av inlägget helt omöjligt att svara på då vi ännu inte vet omständigheterna.
Jag loggade inte in. Klickade på ett mejl i inkorgen som jag trodde kom från Byggahus.se. (Tycker det är en jättebra sida, har fått många tips där) Jag borde så klart ha kollat noggrannare. Om jag minns rätt så var det någon som kommenterade ett inlägg som jag tidigare hade kommenterat. Men då kom det om exekutiv auktion upp i stället. Blev misstänksam och gick tillbaka till inkorgen men då var det borta. Jag undrar ju bara hur det gick till och varför.
Nu läser jag också att det finns virus i min dator. Då har jag ju varit slarvig och klickat på något jag inte borde. Mitt eget fel. Får försöka åtgärda det.
Hälsning
Daggan Maggan
Klicka här för att svara