78 933 läst ·
96 svar
79k läst
96 svar
Lurad på hängrännejobb?
Tyvärr är risken inte obefintlig att den typen av ”hantverkare” kan bli rätt obehagliga om man inte betalar. Jag skulle tro att man får välja att ta striden hela vägen via polisen och inte betala en spänn, eller betala 12000 och se det som läropengar.
japp om de avtalat det har man inte förstått det. Släktingen trodde först det var 1200 för hela sidan (vilket kanske är lågt iofs men har inte koll alls).H hempularen skrev:
rättelse av min uppgift var tydligen att de sa 1200 per två meter…men jag får då inte ihop matematiken oavsett.
ja, vi har tänkt de tankarna med inför imorgon. Blir de hotfulla/otrevliga får jag försöka ta mig ur det på nåt sätt (betala sannolikt).Hep skrev:
Approachen blir att förklara att det blivit ett missförstånd på lenaste engelskan. Och att släktingen inte har så mycket att lägga. Och börjar de då snacka om materialets enorma värde erbjuder jag mig plocka ner det så får de ta med sig det. Skyddsplasten är ju till och med kvar…
men som du är inne på. Lurigt läge.
ja, tyvärr tror jag iofs inte släktingen hängt med på så mycket varningar. Och ringde mig först när priset gick från 1200 till 12000 när de var färdiga…B b8q skrev:
Har varit lite svårt att få iordning på hela historien då versionerna från ”hantverkaren” och släktingen inte helt lirat.
han sa att de avtalat 1200 per 2m…
Moderator
· Stockholm
· 57 806 inlägg
Blir de hotfulla så ring polisen, vid minsta antydan till hot. Sätt dig i säkerhet och larma.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Det var det jävligaste!
Avtalat är ju avtalat, men betala för det där, näe.
Finns någon i närheten som kan hjälpa till att säga ifrån?
Avtalat är ju avtalat, men betala för det där, näe.
Finns någon i närheten som kan hjälpa till att säga ifrån?
Förstår inte ens hur man kan överväga detta pris, 12.000kr för 6 meter. Dessutom ska man alltid ta referenser innan man låter någon gör något på sitt hus.
En ränna kostar ju 179kr för 3 meter hos bauhaus. Har monterat rännor själv och det är ganska lätt.
Arbetet på bildern ser ut som en 5 åring gjort det.
En ränna kostar ju 179kr för 3 meter hos bauhaus. Har monterat rännor själv och det är ganska lätt.
Arbetet på bildern ser ut som en 5 åring gjort det.
Finns det något skrivet kontrakt på arbetet med priset angivet? Är de som utfört det ett företag?P PNF skrev:ja, tyvärr tror jag iofs inte släktingen hängt med på så mycket varningar. Och ringde mig först när priset gick från 1200 till 12000 när de var färdiga…
Har varit lite svårt att få iordning på hela historien då versionerna från ”hantverkaren” och släktingen inte helt lirat.
han sa att de avtalat 1200 per 2m…
Låter som att ni kan polisanmäla oavsett och även kontakta skatteverket, finns det inget avtal så är det ju bara två random snubbar som kräver pengar för ingenting...
uppdatering, mötet blev aldrig av. De dök inte upp och har inte hört av sig. Antingen insåg de inte skulle få några större pengar eller så var de åtminstone inte intresserad av att föra diskussionen med mig vidare.H hempularen skrev:
oklart om det blir nån fortsättning på ärendet…
nej nej inga avtal ”såklart”. Och oavsett gick ju inte matten ihop.mnils skrev:
Vi funderar på att polisanmäla.
Risken finns väl att de kommer oannonserat och hotar… Polisanmälan ger nog inget då det är oklart vad brottet är (är inte brottsligt att vara okunnig) och ni har väl inget spaningsuppslag att gå på (personnummer, unikt namn, företagsnamn etc.)?P PNF skrev:
Att man som privatperson inte har något spaningsuppslag är inte en anledning att låta bli att anmäla.K kniv skrev:
